Korzystanie z portali społecznościowych, telewizji na żądanie, poczty elektronicznej, wyszukiwarki internetowej, zakupów on-line czy usług e-administracji to codzienność społeczeństwa informacyjnego.
W prezentowanej publikacji znajdziemy odpowiedź na pytanie, jakie są zagrożenia związane z ochroną danych osobowych usługobiorców tych e-usług i jak należy im uniemożliwiać.
Książka szczegółowo omawia m.in.:
• możliwe ryzyka i zasady ochrony przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczeniem e-usług;
• świeże zagrożenia, jak danetyzacja czy profilowanie;
• pozycję i obowiązki administratora i współadministratora informacji, w dodatku w ujęciu orzecznictwa europejskiego;
• uprawnienia usługobiorców, takie jak np.: prawo dostępu do danych, prawo do bycia zapomnianym oraz prawo sprzeciwu.
Publikacja demonstruje również obowiązki usługodawców, tj. Ochronę danych w fazie projektowania czy domyślną ochronę i omawia osiągalne sankcje za naruszenia, w tym kary nakładane poprzez krajowe organy nadzoru.
Książka zainteresuje podmioty prowadzące działalność gospodarczą w zakresie e-commerce, adwokatów i radców prawnych specjalizujących się w prawie ochrony danych osobowych i reprezentujących klientów w postępowania przed UODO i sądami administracyjnymi a także sędziów sądów administracyjnych stosujących przepisy RODO w prowadzonych nowoczesnaniach.
Tytuł E-usługi a RODO Autor Małgorzata Ciechomska Wydawnictwo Wolters Kluwer EAN 9788382461374 ISBN 9788382461374 Kategoria Prawo\Inne seria Prawo w praktyce ilość stron 376 Rok wydania 2021 Oprawa Miękka Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla E-usługi a rodo. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.