Charles Koch przypisuje ogromny sukces wypracowanej przez siebie filozofii zarządzania opartego na zasadach rynkowych, Market-Based Management (MBM), którą opisuje w swojej książce. To powoduje, iż publikacja ta powinna zainteresować zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania, a zwłaszcza ambitnych przedsiębiorców.Opisywane poprzez Kocha metody to szczególnie humanistyczne reguły, których wykorzystywanie daje Koch Industries ogromny dynamizm.
Powinni na to zwrócić uwagę ci menedżerowie i właściciele firm, którzy mają skłonność do autorytarnego stylu kierowania.LESZEK BALCEROWICZForum Obywatelskiego RozwojuPoza wolnością i wolnym rynkiem do stworzenia korzystnie prosperującej firmy konieczna jest wspólnota wartości takich jak uczciwość, zaangażowanie i szacunek.
Na nich formujemy reputację naszej marki każdego dnia.Gorąco nakłaniam do lektury fascynującej historii powstania Koch Industries, a tym samym do poznania się z filozofią i zarazem praktyką zarządzania, która zapewniła sukces jednej z największych prywatnych firm na świecie.ARKADIUSZ MUŚPress Glass SARewolucyjny system zarządzania, który doprowadził do jednego z największych sukcesów firmowych naszych czasów.Charles Koch dołączył do rodzinnej marki, z siedzibą w Wichicie, w 1961 roku, kiedy jej wartość wyceniano na 21 milionów dolarów.
Sześć lat później został dyrektorem zarządu i prezesem Koch Industries, Inc. Aktualnie wartość grupy kapitałowej Koch szacuje się na 100 miliardów dolarów, co czyni ją jednym z największych przedsiębiorstw znajdujących się w prywatnych rękach.
poprzez ponad 50 lat firma przekroczyła 27 razy wzrost wartości indeksu S&P 500 i planuje podwajać swój zysk przeciętnie co sześć lat.Czym zajmuje się ta producent i dlaczego jest tak niezwykle dochodowa? Nazwy „Koch” nie wyszukacie na swym plamoodpornym dywanie, dżinsach ze streczem, podzespołach smartfona czy na super absorpcyjnych pieluszkach waszego dziecka, aczkolwiek produkuje je właśnie ta spółka.
A te innowacje i niemało innych napędza opracowany przez Charlesa Kocha ramowy system zarządzania opartego na rynku – Market-Based Management® (MBM).Po przeszło półwieczu interdyscyplinarnych badań, eksperymentalnych odkryć i funkcjonalnego wykorzystywania wiedzy w firmach należących do spółki Koch na całym świecie, głównym celem MBM pozostaje generowanie dobrego zysku.
prawidłowy zysk wynika z produktów i usług, które podnoszą jakość ludzkiego życia i na które konsumenci dobrowolnie głosują swymi pieniędzmi. Jest efektem kultury, w której pracowników motywuje się, aby jak przedsiębiorcy poznawali preferencje klientów i najlepsze sposoby ich zaspokajania.
korzystny zysk pojawia się, kiedy produkowana jest długoterminowa wartość dla klientów, pracowników, udziałowców, a także społeczeństwa.W tej książce Charles Koch, czerpiąc z prawdziwych, mnóstwo mówiących i wcześniej nieupowszechnianych opowieści z sześciu dekad jego obecności w biznesie, przeprowadza czytelnika przez pięć rozmiarów MBM,wyznaczyć, jak korzystać z ramowego systemu zarządzania firmą, aby wygenerować więcej korzystnego zysku, niezależnie od rodzaju i skali działalności, branży czy organizacji.
podczas lektury można dowiedzieć się, jak:• stworzyć wizję rozwoju pomimo nieustannie przyśpieszających dysrupcyjnych innowacji;• wybrać i utrzymać pracowników odznaczających się jednocześnie zaletami, jaki i talentem;• wytworzyć klimat dzielenia się wiedzą, zezwalający, niezależnie od zajmowanego stanowiska, na kwestionowanie wcześniejszych rozwiązań, jeśli można je udoskonalić lub zastąpić udoskonalonymi;• nagradzać pracowników uprawnieniami decyzyjnymi nie ze względu na ich stanowisko, ale wkład w firmę;• motywować wszystkich zatrudnionych do obszerniejszego zaangażowania w markę przez taką strukturę bodźców, żeby wynagrodzenie było wyznaczane jedynie poprzez stworzoną przez pracownika wartość.Lektura obowiązkowa dla liderów, przedsiębiorców, studentów i dla każdego, komu zależy na obywatelskim, sprawiedliwym i dostatnim społeczeństwie.
"dobry zysk" niewątpliwie dołączy do najkorzystniejszych książek z dziedziny zarządzania, jakie kiedykolwiek powstały.Charles G. Koch jest przewodniczącym zarządu i prezesem Koch Industries, Inc. Od 1967 roku.
Słynie z tego, iż pod jego przywództwem rodzinne przedsiębiorstwo stało się drugą pod względem wielkości amerykańską firmą pozostającą w prywatnych rękach – obecnie jej wartość wycenia się na 100 miliardów dolarów – w 2019 roku dało to Charlesowi Kochowi, według „Forbesa”, trzynaste miejsce na liście najbogatszych Amerykanów.Koch Industries, Inc., grupa kapitałowa z siedzibą w Wichicie, w stanie Kansas, zaczęła swą działalność w 1940 roku jako producent Wood River Oil and Refining Co.
aktualnie grupa Koch zatrudnia w około 70 krajach na świecie ponad 130 tysięcy osób, z czego 65 tysięcy w Stanach Zjednoczonych. Od stycznia 2009 roku zdobyła ponad 1300 nagród za bezpieczeństwo, działania na rzecz środowiska, służbę społeczeństwu, innowacje i obsługę klienta.
Tytuł korzystny zysk. Jak tworzenie wartości dla innych zbudowało markę, która odniosła jeden z największych sukcesów na świecie Autor Charles G. Koch Tłumacz Konrad Szabowicz Wydawnictwo Studio Emka EAN 9788366142442 ISBN 9788366142442 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Finanse,rachunkowość ilość stron 360 Format 15.5x23.5x2.6 cm Rok wydania 2020 Oprawa Twarda Wydanie 1 Waga 0.674 kg
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Dobry zysk. jak tworzenie wartości dla innych zbudowało firmę, która odniosła jeden z największych sukcesów na świecie - charles g. koch. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.