W ostatnim czasie wzrasta zainteresowanie kompetencjami jednocześnie pracowników, jak i zespołów, ich liderów oraz organizacji. Książka daje wszechstronny wgląd w tę problematykę. Omówione zostały m.in. Kluczowe dla tej subdyscypliny zagadnienia:- pojęcia i praktyki związane z zarządzaniem kompetencjami i rolami organizacyjnymi, - charakterystyki najważniejszych kompetencji, - kompetencje przywódcze i sposoby ich rozwijania, - kompetencje najważniejszych grup osób związanych z sektorem przedsiębiorstw: przedsiębiorców-biznesmenów, menedżerów i liderów, specjalistów, pracowników merytoryczno-wykonawczych i operacyjnych,- tworzenie systemów zarządzania kompetencjami w wielkich i przeciętnych organizacjach,- zarządzanie własnymi kompetencjami (self-management).
Trzecie wydanie, uzupełnione i zaktualizowane, zostało wzbogacone na dodatek o charakterystyki dalszych kompetencji i powiększone o opis problematyki rozwoju własnego. Autor łączy doświadczenie z zakresu podejmowanej tematyki z wiedzą teoretyczną, kompetencjami dydaktyka i badacza.
Książka zainteresuje zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania oraz osoby, które chciałyby pełniej zrozumieć to, co się dzieje w ich organizacjach oraz lepiej zarządzać własnym potencjałem i życiem zawodowym, a zwłaszcza rozwojem.Spis treści: O autorze |
str. 9Wprowadzenie | str. 11Rozdział 1. Wyjaśnienie pojęć i relacji | str. 191.1. Kompetencje a kwalifikacje | str. 191.2. Kompetencje a wartości | str. 231.3. Kompetencje ludzi a kapitał ludzki i intelektualny |
str. 251.4. Kluczowe kompetencje | str. 281.5. Kompetencje organizacji | str. 291.6. Kompetencje uniwersalne, specyficzne i osobiste | str. 371.7. Kompetencje zawodowe i stanowiskowe | str. 391.8. Profesjogramy/profile stanowisk |
str. 461.9. Role organizacyjne | str. 471.10. Zarządzanie kompetencjami i jego podmioty | str. 49Rozdział 2. Charakterystyka najważniejszych kompetencji | str. 522.1. Wiedza | str. 522.2. Doświadczenie i poręczne umiejętności |
str. 802.3. Kreatywność i postępowość | str. 852.4. Samodzielność | str. 882.5. Odpowiedzialność | str. 902.6. Przedsiębiorczość | str. 922.7. Orientacja biznesowa | str. 972.8. Profesjonalizm | str.
992.9. Decyzyjność | str. 1012.10. Od formalnej dyscypliny pracy do "5 S" | str. 1032.11. Sprawność i ekonomiczność - czyli wydajność | str. 1062.12. Komunikacja | str. 1102.13. Współpraca |
str. 1132.14. Kompetencje etyczne | str. 1142.15. Inteligencja | str. 1172.16. Kultura i styl | str. 1182.17. Asertywność | str. 1252.18. Niektóre inne kompetencje | str. 127Rozdział 3. Przywództwo, przywódcy i ich style |
str. 1303.1. Misja przywódców | str. 1313.2. Przywództwo a zarządzanie | str. 1343.3. Przywództwo jako wywieranie wpływu i jako kierowanie | str. 1363.4. Przywództwo dzikie - jako twarde przejmowanie, sprawowanie i (nad)użytkowanie władzy |
str. 1383.5. Przywództwo jako służenie | str. 1413.6. Demokr
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zarządzanie kompetencjami. teoria i praktyka. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.