Celem publikacji jest przekazanie w przezroczysty sposób zasad udostępniania danych publicznej w instytucjach kultury. Procedura udostępnienia informacji na wniosek przedstawiona została w formule,,krok po kroku" jako proces, który efektywne złożenie wniosku poprzez ocenę, czy wnioskowana informacja ma charakter publiczny, i czy nie zachodzą przesłanki odmowy udostępnienia danych publicznej aż po wymaganą formę udostępnienia albo treść decyzji o odmowie udostępnienia danych. Poprzez to publikacja spełnia wszelkie walory przewodnika dla pracowników kultury, osób zajmujących się organizowaniem wydarzeń kulturalnych we współpracy z instytucjami kultury oraz urzędników i prawników świadczących obsługę tego typu instytucji. W jej pierwszych rozdziałach, przy uwzględnieniu bogatego orzecznictwa sądowego, przedstawiono specyfikę i odrębność instytucji kultury od organizatora instytucji kultury w innowacyjnaniu o udostępnienie danych publicznej. W kolejnym rozdziałach Czytelnik uzyskuje dane, które zezwalają na pracownikom instytucji kultury odróżnienie informacji niepublicznej od informacji publicznej przy uwzględnieniu specyficznych danych, których dysponentem jest instytucja kultury a które często są przedmiotem wniosków o udostępnienie informacji (np. Umowy z artystami, umowy na reemisję, zapis dzieła itd.). Liczne przykłady potężnych informacji publicznych, obrazują różnorodność omawianego zagadnienia. W sposób szczególny zwrócono uwagę na czynności formalne, jakie powinny zostać podjęte celem zabezpieczenia interesów takiej instytucji w przypadku późniejszego kwestionowania sposobu rozpoznania wniosku dostępowego przed organem odwoławczym lub sądem administracyjnym. Poruszono także temat konsekwencji prawnych pochopnego udostępnienia danych w przypadku zakwestionowania takiego udostępnienia przez podmiot współpracujący z instytucją kultury, np. Przez przedsiębiorcę wykonującego usługi na rzecz takiej instytucji. Pewnym problemem w kontekście udzielania informacji publicznej w instytucji kultury jest problematyka danych osobowych. Może się bowiem okazać, iż instytucja kultury będzie musiała - udzielając danych publicznej - rozstrzygnąć problem zbiegu i sprzeczności dwóch aktów prawnych - ustawy o dostępie do danych publicznej i RODO. Autorzy publikacji dokonali szczegółowej analizy nowoczesnań w sytuacjach obejmujących zakresem oba akty prawne. Dopełnieniem całej publikacji są wzory dokumentów, wśród których znajdują się m.in. Wzory decyzji odmawiających udostępnienia czy odpowiedzi instytucji kultury na skargę osoby wnioskującej o udostępnienie danych. Całość publikacji oparta będzie na kluczowym orzecznictwie sądów administracyjnych i powszechnych dotyczących udostępniania informacji w powyższym zakresie. Dzięki tej publikacji Czytelnik otrzyma odpowiedzi na m.in. Następujące pytania: Jakie dane w działalności instytucji kultury są równocześnie informacjami publicznymi$1 Czy umowa z artystą jest nośnikiem danych publicznej$2 Czy instytucja kultury może sama wystąpić z wnioskiem o dane publiczną$3 Jak zabezpieczyć umowę zawieraną przez instytucję kultury przed jej udostępnieniem w przyszłości w trybie dostępu do danych publicznej$4 W jaki sposób odróżnić udostępnienie informacji publicznej od udostępnienia celem ponownego wykorzystania danych sektora publicznego$5 Kiedy instytucja kultury ma prawo przy rozpatrywaniu wniosku zastosować kodeks innowacyjnania administracyjnego$6 W jaki sposób dobrze sformułować wezwanie do wykazania istnienia istotnie uzasadnionego interesu publicznego przemawiającego za udostępnieniem informacji$7 Jakie części powinna zawierać decyzja instytucji kultury o odmowie dostępu do danych$8 W jaki sposób obciążyć wnioskodawcę kosztami związanymi z udostępnieniem danych przez instytucje kultury$9 W jaki sposób instytucja kultury może,,bronić się" w sytuacji skierowania przeciwko niej skargi do sądu administracyjnego (skargi na bezczynność albo skargi na decyzję odmawiającą dostępu do informacji)$10 Czy instytucja kultury ma obowiązek prowadzić odrębną stronę przedmiotową BIP$11 nabywając niniejszą książkę, dostają Państwo: precyzyjne wyszczególnionie jakie dane są, a jaki nie mogą być uwielbiane za dane publiczne w instytucji kultury, ergonomiczne przedstawienie skomplikowanych, prawniczych kwestii związanych z informacją publiczną, mocne rozwiązania, jak postępować w przypadku poszczególnych wniosków o dostęp do danych, użyteczne omówienie wniosków w sprawach o ponowne użycie danych sektora publicznego i szczegółowe wyjaśnienie, co - w instytucji kultury - należy uznać za informację sektora publiczna, a co nie może być cenione za takie informacje. Najważniejsze zalety prezentowanej książki, dzięki którym szybciej wykonają Państwo swoje obowiązki i rozwiążą problemy z interpretacją przepisów prawa to: omówienie skomplikowanych prawniczych zagadnień w oparciu o autentyczne pytania do instytucji kultury, kompleksowe omówienie kluczowych zagadnień, precyzyjne i przejrzyste prezentowanie poszczególnych zagadnień, wyróżnienie w treści zagadnień ważnych i nowych, hipotetyczne przykłady innowacyjnań, uwzględnienie najnowszych zmian w prawie i orzecznictwie i autorskie wskazówki postępowań, wynikające z wieloletniego doświadczenia w zakresie dostępu do informacji i specyfiki działalności kulturalnej.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Dostęp do informacji publicznej w instytucjach kultury. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.