Książka porusza problem relacji pomiędzy współczesną kulturą a progresywnymi mediami masowymi, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu. Autor wykorzystał koncepcję "imperializmu kulturowego" do opisania zjawisk z pola kultury, a także mediów, rozważając przydatność owej teorii dla współczesnych analiz kulturoznawczych i medioznawczych.
Sfera kultury od za każdym razem ściśle związana była z międzyludzką komunikacją. Jakiekolwiek zmiany w sposobie komunikowania wywierają wpływ na kształt kultury. Pojawienie się mediów klasycznych (prasa, radio, telewizja) umożliwiło komunikowanie w skali masowej, co zaowocowało daleko idącymi zmianami w szeroko rozumianej kulturze.
Pojawienie się najmłodszego medium masowego (Internetu) zrewolucjonizowało owe zmiany, nadając im jednocześnie większe tempo. Niniejszy tekst dotyczy analizy procesów leżących u podstaw współczesnej zmiany kulturowej i kierunków tejże zmiany.
W pracy poruszono problem ekonomiczno-politycznych i historycznych determinantów współczesnej komunikacji. Książka przedstawia kulturowy rodowód Internetu i opisuje zagadnienia z zakresu rynku postępowych mediów masowych, zwłaszcza nowoczesnych technice informacyjno-komunikacyjnych.
Tytuł Internet jako narzędzie imperializmu kulturowego Autor Piotr Pawlak Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk EAN 9788376541105 ISBN 9788376541105 Kategoria Literatura, Medioznawstwo liczba stron 172 Format 240x170x11 mm Rok wydania 2011 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Internet jako narzędzie imperializmu kulturowego. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.