Wyzwaniem współczesnego zarządzania kapitałem ludzkim staje się zaangażowany pracownik, czyli taki, którego znamionują trzy równocześnie występujące właściwości: 1) identyfikacja z celami i wartościami producenta, 2) pragnienie przynależności do organizacji, 3) podejmowanie działań wykraczających poza standardy.
Dążenie do ukształtowania takiej postawy jest dowodem wzrastającej świadomości, iż pełni energii, kreatywni, nastawieni entuzjastycznie pracownicy są głównym źródłem tworzenia wartości marki i to oni decydują o przewadze konkurencyjnej w obszerniejszym stopniu aniżeli czynniki techniczne albo finansowe.Tymczasem w długim okresie eksperci sygnalizują zjawisko spadku poziomu zaangażowania pracowników i obszerne potencjalne rezerwy w tym zakresie.
równocześnie liczne badania prowadzone na świecie ukazują niemało korzyści wysokiego zaangażowania, jak pokaźniejsza efektywność, wysoki poziom kreatywności i postępowości, pokaźniejsze poczucie lojalności w stosunku do organizacji, a tym samym niższy poziom fluktuacji kluczowych pracowników i stabilizacja talentów. Marki z niezaangażowanymi pracownikami znamionuje obfita absencja, wysoki poziom stresu, trudności w podejmowaniu decyzji, brak wydajnej komunikacji, rozgrywki polityczne.
S. Cook wskazuje dwa główne powody rosnącego w skali światowej znaczenia zaangażowania pracowników. Są to coraz pokaźniejsza siła klienta i siła pracownika.
Dlatego zaangażowanie pracowników stało się obowiązującym standardem w zarządzaniu kapitałem ludzkim.Świadome budowanie w organizacji efektywnego zaangażowania wymaga systematycznego badania poziomu i czynników determinujących i podejmowania działań kreujących stosowne postawy i zachowania pracowników. Zagadnienia te stanowią główny przedmiot rozważań w niniejszej książce.
Ponad to zostały omówione metody i techniki wpływania na aktywność zawodową pracowników, ukierunkowane na kształtowanie zaangażowania w pracę i działalność organizacji wspomagających kreowanie wartości firmy dla interesariuszy. Marta Juchnowicz przedstawiła: zmiany zachodzące w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji; istotę koncepcji zarządzania poprzez zaangażowanie; problemy oceny i pomiaru zaangażowania pracowników; metody oceny zaangażowania organizacyjnego i zaangażowania w pracę; motywowanie w zarządzaniu poprzez zaangażowanie; system motywowania do zaangażowania pracowników.
Podręcznik jest dedykowany dla studentów uczelni i kierunków ekonomicznych oraz menedżerów i przedsiębiorców.
Tytuł Zaangażowanie pracowników sposoby oceny i motywowania Autor Marta Juchnowicz Wydawnictwo PWE EAN 9788320820102 ISBN 9788320820102 Kategoria Akademicka ilość stron 184 Format 16.2x23.6x1.2 cm Rok wydania 2012 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.338 kg
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW SPOSOBY OCENY I MOTYWOWANIA MARTA JUCHNOWICZ. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.