Rozbudza zainteresowanie literaturą i kulturą Uporządkowanie tekstów literackich w oparciu o wartości uniwersalne bliskie uczniom, a także kręgi tematyczne związane z dojrzewaniem. Budowaniem tożsamości w rozmiarze indywidualnym, narodowym i kulturowym co nakłania do czytania i przybliża omawiane treści. Uzupełniające chronologiczne uporządkowanie w obrębie motywów z odwołaniem do kontekstu historycznoliterackiego, a także uporządkowanie genologiczne służy usystematyzowaniu i wzbogaceniu wiedzy ucznia i przygotowuje go do nauki na kolejnym etapie kształcenia. Występowanie tekstów z literatury współczesnej dla młodzieży (np. A. Sapkowskiego Granica możliwości) stanowi dla ucznia znaczny argument, żeby sięgnąć po lekturę. Lekcje poświęcone dziełom sztuki ułatwiają naukę interpretowania nieliterackich tekstów kultury. Przeróżne ćwiczenia (odwołujące się do innych dzieł literackich, dotyczące zagadnień filozoficznych, sztuki filmowej, komunikacji językowej czy prac plastycznych i dzieł muzycznych) pomagają nauczycielowi prowadzić bardziej urozmaicone lekcje, a uczniowi dają gwarancję ulepszonego zrozumienia tekstów i uczą sztuki ich interpretacji z wykorzystaniem niezbędnych kontekstów. Polecenia do obowiązkowych lektur wymienionych w nowej podstawie programowej zezwalają na interesujące omówienie i utrwalenie znajomości wymaganych pozycji książkowych. Zestawy zadań projektowych skategoryzowane na końcu każdego rozdziału ułatwiają wykonywanie zespołowych prac długoterminowych, a także kształtują samodzielność uczniów. Konieczne materiały w jednym podręczniku Podręcznik łączący treści literacko-kulturowe ze związanymi z nimi zagadnieniami z nauki o języku daje nauczycielowi komfort pracy bez konieczności sięgania do dodatkowych źródeł. Zagadnienia dotyczące kształcenia językowego zostały wyraźnie wyszczególnione na pomarańczowych polach, dzięki temu odnalezienie ich nie sprawia trudności, a budowa podręcznika jest transparentna i poręczna. Nakłania do czytania, pisania i mówienia Teksty, zarówno klasyczne, jak i z popularnej wśród młodzieży literatury współczesnej, zostały uporządkowane według kręgów tematycznych, co pomaga w zainteresowaniu uczniów przedmiotem. Podręcznik kładzie wielki nacisk na rozwijanie kompetencji literackich, kulturowych i językowych, tworzenie przeróżnych form wypowiedzi zarówno ustnych, jak i pisemnych, takich jak notatka encyklopedyczna, podanie, podziękowanie, różne typy rozprawki, reportaż, klasyczny życiorys, charakterystyka zbiorowości, CV, biogram, petycja, list motywacyjny, co daje możliwość kształcenia umiejętności z zakresu retoryki i stylistyki wymagane w nowej podstawie programowej. Rozdziały w podręczniku: 1. Szukać odpowiedzi 2. Poszukiwać wzoru 3. Mieć czas na refleksję 4. Iść za głosem serca i słuchać rozumu 5. Bronić ideałów i godności własnej 6. Wyjść zwycięsko z najcięższych prób 7. Znaleźć swoje miejsce
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Bliżej słowa Język polski 8 Podręcznik Szkoła pods - Jeśli zamówisz do 14:00, wyślemy tego samego dnia. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.