Tak zwane mikronacje (wirtualne państwa, v-państwa), podobnie jak inne zjawiska społeczne powstające w oparciu o,,świeże media", są jeszcze stosunkowo słabo rozpoznane. Tematyce mikronacyjnej poświęcono w Polsce zaledwie kilka artykułów, nie kontroluje się także na bieżąco rozwoju zjawiska i jego przemian.
Wirtualne państwa są słabo opisane jeszcze na świecie, a główne publikacje na ich temat mają charakter prasowy, utrzymane są w większości w tonie opisu niebanalnego, lecz jednak epizodycznego wydarzenia, dlatego badania nad fenomenem,,wirtualnych" społeczności, podejmujących się m.in.
symulowania procesów państwowych, uznać należy za inspirujące - jednocześnie dla współczesnej pedagogiki (a szczególnie edukacji obywatelskiej, a także edukacji medialnej, rozumianej nie tylko jako subdyscyplina pedagogiczna,również szeroko - jako ruch na rzecz edukacji w zakresie wyrównywania dostępu i kształcenia umiejętności użycia mediów), jak i myśli kulturoznawczej, antropologicznej i politologicznej.
* Grzegorz D. Stunża* - wykładowca, badacz, trener i autor materiałów edukacyjnych. Adiunkt w Pracowni Edukacji Medialnej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej.
Członek Komitetu Głównego Olimpiady Cyfrowej. W ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2017) prowadził przy blogu edukatormedialny.pl projekt,,KulturLab - świeże technologie w edukacji kulturalnej.
Innowacje, narzędzia, metody" (kontynuacja projektu stypendialnego MKiDN z 2013). Pracował m.in. Przy projektach badawczych z cyklu,,Dzieci sieci" (2012, 2013), koordynował projekt badawczy polskich blogów kulturalnych (2015).
Współpracuje z Fundacją nowoczesna Polska.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wirtualne państwo jako przestrzeń edukacji obywatelskiej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.