Zdjęcia produktu


Media Economics Economic Issues in the Media Theory and practice

(2018 / 202 / Wydawnictwo Naukowe Pwn / Bogusław Nierenberg / miękka / 9788301192372)
Pozostałe książki
Dostepność na dzień 11.05.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

32,66 zł
Sklep MegaKsiazki.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 32,66 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu MegaKsiazki.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Media Economics Economic Issues in the Media Theory...

"In general, when we think about media, and especially mass media, we seldom associate them with economy. Meanwhile, the freedom of communication is closely related to the fi nancing sources. The Americans say: “he who pays the piper calls the tune.” In the modern world, it is diffi cult to establish who pays and what they actually pay with.

Very few of us realize that the currency we pay for the consumption of media is our attention. Milton Friedmann, a Nobel Prize laureate, justly stated that “there is no such thing as a free lunch.” This book proves it clearly.

Its content is the elaboration of the thought by one of the most prominent researchers of this fi eld, prof. Alan B. Albarran, who postulated that the research on economics of media should be holistic.

The University of North Texas professor most accurately defi nes the notion of “media economics”, which is “the study of how media fi rms and industries function across different levels of activity (e.g., global, national, household, etc.) in tandem with other forces (e.g., globalization, regulation, technology, and social aspects) through the use of theories, concepts, and principles drawn from macroeconomic and microeconomic perspectives” [A.B.

Albarran, The Media Economy, Routledge, New York 2016, p. 3]. In this book, we strive to meet these postulates, in the hope of making a contribution to the understanding of the interpenetration of media and economy, as well as to the illustration of its Polish specifi city."

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    Pozostałe książki
  • ISBN

    9788301192372
  • Oprawa

    Miękka
  • Autor

    Bogusław nierenberg
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwo naukowe pwn
  • Ilość stron

    202
  • Rok wydania

    2018
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Media Economics Economic Issues in the Media Theory and practice Jeffrey A. Lieberman (sklep MegaKsiazki.pl)
    32,66 zł Sklep MegaKsiazki.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 32,66 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Media Economics Economic Issues in the Media Theory and practice. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii Pozostałe książki