Niniejsza publikacja powstała z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i szerokim, ze sprzężeniami i z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Publikacja może mieć użycie w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych i jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia, a także pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty pracy mogą w dodatku posłużyć rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Rozumienie elementarnych pojęć matematycznych jest potrzebne dla prawidłowego funkcjonowania dziecka w środowisku, rozwoju jego funkcji poznawczych i kształtowania samodzielnego myślenia logicznego. U uczniów z niepełnosprawnością intelektualną dokonywanie analizy i syntezy, klasyfikowanie, wykrywanie różnic i podobieństw i orientacja w stosunkach przestrzennych są zaburzone i wymagają szczególnej konkretyzacji, a także ćwiczeń. Karty pracy (część 1) zawierają zadania dotyczące elementarnych pojęć matematycznych w zakresie:
1. Umiejętności wyodrębniania zbiorów;
2. Orientacji w stosunkach przestrzennych (orientacji w schemacie ciała, sytuowania przedmiotów w przestrzeni);
3. Wyodrębniania cech wielkościowych i ich porównywania;
4. Rozpoznawania figur geometrycznych (odróżnianie i nazywanie podstawowych figur, układanie figur według przekazanego wzoru, rysowanie i kreślenie figur, rozpoznawanie figur w otoczeniu).
Tytuł Matematyka karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną część 1 Autorzy Agnieszka Borowska Kociemba, Małgorzata Krukowska Wydawnictwo Harmonia EAN 9788380800021 ISBN 9788380800021 Kategoria Książki\Logopedia,Pedagogika,Dydaktyka ilość stron 96 Format 21.5x30.3x1.3 cm Rok wydania 2016 Oprawa Twarda Wydanie 1 Waga 0.636 kg
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Matematyka. KP dla uczniów z niepeł. intel. cz.1. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.