Wyzwaniem dla współczesnych przedsiębiorstw jest wdrożenie podejścia procesowego, dzięki któremu osiągną one sprężystość działania, zezwalającą dostosowywać się do wymagań stawianych przez otoczenie.
Jednym z podstawowych składników wspierających działanie organizacji procesowej jest odpowiednie ukształtowanie sposobu zarządzania. Dotychczasowe rozpoznanie problemu oparte na studiach polskiej i zagranicznej literatury, jak jeszcze badaniach i obserwacjach autorki w zakresie zarządzania procesowego pozwoliły zauważyć pewien niedostatek w tym zakresie.
Pomimo rosnącej liczby publikacji dotyczących zarządzania procesowego, w niewystarczający sposób rozważa się tę problematyką wśród teoretyków i praktyków zarządzania w Polsce. Poszczególne prace ograniczają się z zasady do sygnalizowania pewnych zjawisk, nieraz bez uzasadnienia empirycznego.nowatorski charakter podejścia do zarządzania procesowego w organizacjach z punktu widzenia kształtowania ich konkurencyjności dotyczył uwzględnienia wielu rozmiarów płaszczyzn: społecznej, organizacyjnej, informatycznej, finansowej.
Pomijanie wielu aspektów i uwarunkowań tej koncepcji determinuje niewłaściwe wdrożenie i stosowanie jej w praktyce. W dodatku zastosowanie płaszczyzny wiedzy w ramach zarządzania procesowego w organizacjach zwiększa ich skuteczność i konkurencyjność, wykorzystując przy tym organizacyjne uczenie się.efektem i efektem pracy jest pogłębienie i uporządkowanie problematyki z zakresu zarządzania procesowego w ujęciu kształtowania konkurencyjności organizacji funkcjonujących w Polsce.
Wnioski wynikające z wnikliwej analizy wpływu zarządzania procesowego na konkurencyjność organizacji mogą posłużyć do bardziej produktywnego wykorzystania tego rozwiązania we współczesnych organizacjach.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zarządzanie procesowe we współczesnych organizacjach Bitkowska Agnieszka. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.