Reklama dysponuje wieloma pozawerbalnymi środkami oddziaływania na odbiorcę, jednak to język jest najważniejszym nośnikiem treści i perswazji w przekazie reklamowym, a za pośrednictwem werbalnej warstwy komunikatu można produktywnie przekazywać informacje i wpływać na zachowania potencjalnych kupujących.
Wykreowanie skutecznego pod względem komunikacyjnym tekstu wymaga uwzględnienia szerokiego spektrum czynników natury pragmalingwistycznej, co implikuje potrzebę kompleksowej analizy przekazów reklamowych pod kątem ich językowej warstwy oddziaływania na odbiorcę.
Autorka, która jest doktorem nauk ekonomicznych i doktorem nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, analizuje teksty reklamowe w szeroko rozumianej perspektywie społeczno-ekonomicznej, kulturowej i lingwistycznej, ukazując ogromną złożoność zjawiska, jakim jest współczesna reklama.
Praca Doktor Aleksandry Radziszewskiej jest cenną próbą systematyzacji dotychczasowego dorobku naukowego dotyczącego nie tylko lingwistyki pragmatycznej w reklamie, ale także w sensie ogólniejszym – językowych aspektów przenikania się kultur w życiu gospodarczym.
(…) Będzie ona miała wielu adresatów – poczynając od badaczy, lingwistów i przekładoznawców, ale także ekonomistów specjalizujących się w marketingu, promocji i reklamie, aż po socjologów i kulturoznawców.
Praca ma charakter interdyscyplinarny. Jej lektura dowodzi wysokich kompetencji badawczych Autorki i Jej rozległej wiedzy jednocześnie w dziedzinie lingwistyki, jak i ekonomii. Sama książka może być sytuowana równocześnie w naukach ekonomicznych, jak i w lingwistyce, psychologii społecznej i szeroko pojętym kulturoznawstwie.
Winni ją koniecznie czytać studenci kierunków lingwistycznych (ekonolingwistyka, lingwistyka wykorzystywania, lingwistyka dla biznesu), lecz także studenci zarządzania i ekonomii. Wiedząc, że Autorka jest pracownikiem uczelni politechnicznej prowadzącej równocześnie studia ekonomiczne, jak i lingwistyczne, ufam, że Jej praca odnajdzie znaczne grono czytelników w uczelni macierzystej, gdyż monografia ta znakomicie wpisuje się w program i ramy kwalifikacyjne obydwu tych kierunków.
Sam będę gorąco polecał lekturę monografii moim studentom i doktorantom. Jestem także przekonany, iż praca Doktor Radziszewskiej spotka się z szerokim odzewem czytelników w całym kraju. Jeżeli te nadzieje się spełnią będę sprzyjać inicjatywie przetłumaczenia tej pracy na język angielski, celem udostępnienia szerszym kręgom czytelniczym.
Z pełnym przekonaniem r e k o m e n d u j ę publikację monografii w jednym z najmocniej szacownych wydawnictw naukowych w naszym kraju. Z recenzji prof. Zw. Dra hab. Juliana Maliszewskiego
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Pragmalingwistyczne wyznaczniki skuteczności komun - Jeśli zamówisz do 14:00, wyślemy tego samego dnia. Darmowa dostawa, już od 300 zł. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.