Protagonista to główny aktor w starożytnym teatrze greckim, najważniejszy, a czasem najwybitniejszy. W zamierzonych trzech tomach próbuje argumentować, iż istnieje nieskończona liczba podmiotów, lecz jako podmiot tylko jeden - najszczególniej rzeczywiste, ruchome centrum świata, ja, czyli Protagonista.
Teza jest właściwie banalna, ale jej wykazanie i pewne konsekwencje z niej wynikające, już, jak mniemam, nie. "Ja" w użytym powyżej znaczeniu jest tylko zaimkiem wskazującym, beztreściowym indeksem.
Ogólna struktura i zawartość owego "ja", głównego aktora, będzie pojawiać się podczas prezentacji kolejnych tomów. W niniejszym przedstawiam podstawowe odróżnienia, "drogę" do Protagonisty i tło problemowe.
Rozważania tu podjęte przeprowadziłem siedząc za stołem, czyli wykorzystując wyłącznie refleksję i wyniki namysłu innych filozofów (czego powód ukazujem). Moje dywagacje są więc efektowne, wątpliwe, modyfikowalne i, mam nadzieję, komuś {pomocn|przydatn)e.
Ten ktoś musi być apriorycznie wrażliwy na problematykę filozoficzną i do niego właśnie ta praca jest skierowana. Zgodnie z główną tezą książkę napisałem dla siebie, ale i dala każdego, kto miewa podobne problemy.
[ze Wstępu] Tytuł Protagonista. Założenia wstępne T.1 Autor Cezary Mordka Wydawnictwo UMCS EAN 9788377848142 ISBN 9788377848142 Kategoria Literatura, Nauki humanistyczne Liczba stron 262 Format 236x165x9 mm Rok wydania 2016 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Protagonista. Założenia wstępne. Tom 1. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.