Stuart Shanker i Susan Hopkins, znani eksperci w dziedzinie edukacji i psychologii, proponują wgląd w strategie, narzędzia i praktyki, które promują zdrową samoregulację u uczniów we wszystkich grupach wiekowych. Autorzy wyjaśniają pojęcia związane z samoregulacją i jej znaczeniem dla procesu uczenia się oraz proponują szereg poręcznych wskazówek dotyczących m.in.: – projektowania sal lekcyjnych, – tworzenia harmonogramów zajęć, – organizowania materiałów edukacyjnych w sposób sprzyjający rozwojowi samoregulacji u uczniów. Stuart Shanker i Susan Hopkins omawiają tu także mocne techniki i metody pracy z uczniami, które pomagają im rozwijać umiejętności samoregulacji, takie jak: – świadomość emocji, – radzenie sobie ze stresem, – koncentracja uwagi, – rozwiązywanie konfliktów. Każdy rozdział posiada liczne przykłady z praktyki, a także ćwiczenia, które można wykorzystać w pracy z uczniami. To inspirujący przewodnik dla nauczycieli, którzy pragną stworzyć środowisko szkolne sprzyjające całościowemu rozwojowi – równocześnie intelektualnemu, jak i emocjonalnemu. Dzięki tej książce nauczyciele zdobędą narzędzia potrzebne do wsparcia uczniów w budowaniu zdolności samoregulacji, które są kluczowe dla sukcesu w szkole i w życiu. Stuart Shanker – profesor York University w Toronto, autor wielu publikacji, a także książek naukowych z zakresu psychologii. Jego książka „SELF-REG" okazała się bezprecedensową dla rodziców. Autor oferuje w niej naukę samoregulacji, mającej pomóc dzieciom samodzielnie zmienić ich zachowanie. Identyfikacja i zarządzanie emocjami pozwalają najmłodszym powrócić do stanu zrównoważenia, który jest potrzebny do ich rozwoju. Mocno poparte wiedzą naukową techniki Stuarta Shankera wywarły zasadniczy wpływ na dzieci i ich rodziców. Efektem programu przeprowadzanego przez autora wśród setek tysięcy kanadyjskich dzieci była znacząca poprawa w zakresie zachowania i osiąganych wyników w nauce. Stuart Shanker jest także założycielem The MEHRIT Centre, które wdraża metodę Self-Reg w szkołach na całym świecie – od Kanady po Daleki Wschód. Susan Hopkins – dyrektor wykonawcza The MEHRIT Centre, doświadczona pedagożka, która przez ostatnie dwie dekady pracowała we wszystkich obszarach edukacji. Mocno wierzy w potencjał każdego dziecka i w to, że dobro wszelkich nauczycieli powinno być priorytetem w szkołach. Susan prowadziła prezentacje dotyczące Self-Reg i współpracowała ze szkołami i społecznościami w całej Kanadzie oraz odegrała kluczową rolę w rozwoju TMC – modnych i produktywnych kursów internetowych z Self-Reg. Poznaj pozostałe książki autora: „SELF-REG" „Samoregulacja w szkole. SELF-REG. Spokój, koncentracja, nauka" „Esencja Self-Reg gromadzi się w słowach: każde dziecko jest inne. Coś, co dla jednego dziecka jest pozytywnym stresorem – na przykład nauka czytania lub opanowanie podstaw matematyki – dla innego jest stresorem negatywnym. By sprostać tym różnicom jednostkowym, które stanowią samo sedno rzeczywistości nauczania, konieczny jest bezustanny proces odkrywania, w którym wciąż na nowo zadajemy sobie pytanie, dlaczego dany uczeń postępuje lub reaguje w taki, a nie inny sposób – albo dlaczego my to robimy; co możemy zmodyfikować albo zmienić, żeby uczeń nie był tylko gotowy, lecz wręcz chętny do nauki; i czy to, co robimy, pomaga uczniowi stać się spokojnym, skoncentrowanym i uważnym, czy też odnosi wręcz przeciwny skutek". (fragment) Tytuł SELF-REG w edukacji. Przewodnik dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych Autor Stuart Shanker,Susan Hopkins Tłumacz Jowita Maksymowicz-Hamann Wydawnictwo Mamania EAN 9788368021424 ISBN 9788368021424 Kategoria Książki\Logopedia,Pedagogika,Dydaktyka liczba stron 272 Rok wydania 2024 Oprawa Miękka Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla SELF-REG w edukacji. Przewodnik dla nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.