"Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe jest podejściem w kształceniu dwujęzycznym, w którym dodatkowy język (z reguły język obcy) jest stosowany do nauczania, a także uczenia się przedmiotów innych niżeli ten język.
Moim celem jest zachęcić nauczycieli, studentów, metodyków i badaczy teorii kształcenia i pedagogów do pracy z teoriami naukowymi i stosowania ich w praktyce poprzez tworzenie środowiska wspierającego uczenie się, w którym uczący się mogą czerpać z zróżnicowanych, celowych sposobów budowania wiedzy i poznania.
W tekście wskazuję na możliwość wykorzystywania pojęcia multialfabetyzacji w kształceniu przedmiotowo-językowym, zarówno na zajęciach językowych, jak i przedmiotowych. Książka ta przyjmuje konwencję knowledge translation, działania posiadającego na celu przeniesienie wyników badań naukowych wprost w ręce nauczycieli i edukatorów przez zilustrowanie tego, jak teorie mogą pracować w praktyce.
W związku z tym każdy rozdział posiada przykład, w którym teoria ulega zmaterializowaniu." Z tekstu "Stajemy przed koniecznością poszukiwania odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób realizować kształcenie przedmiotowo-językowe w sytuacji doświadczanej wielości języków, a także światów i towarzyszącego mu zróżnicowania.
sugerowane w tej książce przejście od kształcenia przedmiotowo-językowego do multialfabetyzacji stanowi w moim przekonaniu interesującą odpowiedź na wyzwanie, przed jakim stajemy." Prof. Dr hab. Roman Leppert "Książka Barbary Muszyńskiej z pewnością dostarcza wyraźnego głosu eksperckiego w obszarze wdrożeń działania dydaktycznego realizującego naukowe postulaty teoriopoznawcze.
Co więcej, wskazuje na wyraźność owej wiedzy na temat aplikacyjności teorii u praktyków, czyli nauczycieli. Innymi słowy, akcentuje konieczność sięgania poprzez nich po naukowe uzasadnienia, żeby aktywnie współtworzyć wiedzę naukową w reflektywnym i refleksyjnym działaniu ergonomicznym.
Monografia stanowi płynną i ważną lekturę równocześnie dla teoretyków, jak i praktyków kształcenia językowego i obcojęzycznego." Dr Beata Karpińska-Musiał, prof. UG Tytuł Edukacja dwujęzyczna poprzez projektowanie.
Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa Autor Barbara Muszyńska Wydawnictwo PWN EAN 9788301234140 ISBN 9788301234140 Kategoria Książki\Logopedia,Pedagogika,Dydaktyka liczba stron 152 Rok wydania 2024 Oprawa Miękka Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie. Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.