Autor podjął się trudu dokonania niebanalnej i bardzo koniecznej analizy zagadnienia smart city i zmian, jakie nowe technologie komunikacyjne wprowadzają w lokalnym systemie komunikacyjnym. W celu oddania struktury, funkcjonalności, zakresu oddziaływania i wpływu ICT na komunikowanie w przestrzeni miejskiej autor poddaje analizie strategię realizacji założeń smart city w dwóch stolicach europejskich: Berlinie i Warszawie. Wnikliwa ocena roli, jaką pełnią media? zwłaszcza cyfrowe? w budowaniu dzisiejszego systemu komunikowania lokalnego, jest niewątpliwie atutem niniejszej książki.Z recenzji prof. UMCS dr hab. Ilony Biernackiej-LigięzyW niniejszej książce autor podejmuje temat ważny i aktualny, a jego badania wpisują się w obszar studiów nad oddziaływaniem nowych mediów na zmiany zachodzące we współczesnym społeczeństwie. Problematyka ta jest jednocześnie w polskiej nauce o mediach i komunikacji społecznej terenem bezdyskusyjnie nowym. Refleksja naukowa nad takim konstruowaniem przepływu komunikacji w otoczeniu człowieka, w tym w szczególności w otoczeniu miejskim, i takim wykorzystaniu istniejących technologii komunikacyjnych,realnie efektywnie podnieść komfort życia ludzi/mieszkańców miast, jak dotąd podejmowana była w głównej mierze za granicą, a i tam jest to obszar względnie nowy.Z recenzji prof. UJ dr hab. Agnieszki Szymańskiej
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Media w smart city: Berlin i Warszawa. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.