niemało podmiotów gospodarczych w poszukiwaniu ścieżek własnego rozwoju rozważa możliwość podjęcia działalności na rynkach zagranicznych. Takie decyzje stanowią pokaźne wyzwanie dla przedsiębiorstw, ponieważ prowadzenie działalności handlowej na obcych rynkach w otoczeniu nasilającej się konkurencji międzynarodowej wymaga dogłębnego zbadania wielu aspektów oraz dostosowania własnych założeń strategicznych do mechanizmów rynkowych właściwych dla współczesnej gospodarki światowej.
Zjawisko umiędzynarodowienia podmiotów gospodarczych jest specyficzną cechą działalności przedsiębiorstw w każdym kraju, niezależnie od ich usytuowania geografcznego, co pozwala spojrzeć na problematykę badawczą jako na uniwersalną, ważną i aktualną.
Zdaniem Autorek sprostanie wyzwaniom otwartej konkurencji poprzez przedsiębiorstwa krajowe na rynku europejskim oraz rynkach międzynarodowych bezpośrednio zależy od zbudowania i utrzymania przewagi konkurencyjnej nad innymi uczestnikami rynku międzynarodowego.
Tymczasem jednym z głównych warunków jej osią-gnięcia jest prawidłowe rozpoznanie międzynarodowego otoczenia, a także identyfiacja jego najważniejszych cech. Analizie poddano wybrane aspekty działalności przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, takie jak: przesłanki ekspansji zagranicznej, instrumenty używane w ramach strategii przedsiębiorstwa, sposoby ograniczenia ryzyka transakcyjnego, wybór właściwych metod i technik marketingowych oraz aktywność przedsiębiorstw w obszarze przedsięwzięć najnowocześniejszych.
dzięki temu książka formuje pewne novum poznawcze, posiadające w dodatku wyraźną wartość aplikacyjną chociażby dla przedsiębior-ów rozpatrujących możliwość podjęcia działalności na rynkach zagranicznych. Z recenzji dr hab.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.