Międzynarodowa współpraca gospodarcza narzuca przedsiębiorstwom określony system działań. Jeśli interesuje Cię zjawisko globalnego biznesu transgranicznego, jego charakter, postęp, strategie czy perspektywy, ta książka zaspokoi Twoją ciekawość."Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym" to publikacja podzielona na siedem głównych części, z czterdziestoma rozdziałami.
Na wstępie, autor przybliża pojęcie przedsiębiorstwa z perspektywy naukowej i jako podmiot realnej gospodarki.Czytelnik dowiaduje się, czym jest biznes międzynarodowy, jakie są jego cechy specyficzne oraz zapoznaje się z zagadnieniem ekspansji przedsiębiorstw jednocześnie na poziomie regionalnym, jak i globalnym, a także mezoekonomicznym.
Twórca nie pomija przeglądu koncepcji relacji międzynarodowych z perspektywy historycznej, jednocześnie omawiając współczesne teorie internacjonalizacji gospodarczej. Dużą uwagę przywiązuje się do strategii globalnej, jak też w zakresach: ekspansji przedsiębiorstw, konkurencyjności, marketingu czy finansów.Ta kompleksowa pozycja stanowi cenne źródło wiedzy dla studentów kierunków takich jak międzynarodowe stosunki gospodarcze, czy logistyka międzynarodowa, a także dla osób prowadzących dydaktykę w tych dziedzinach.O książce:„Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw.
W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której – co niezwykle widoczne – przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści.
Pracę znamionuje konsekwencja badawcza i spójność i przezroczystość, co ma obfite znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści jednocześnie w środowisku akademickim, jak na dodatek wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego.
(…) stanowi wyśmienity materiał analityczny oraz drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw”.- Prof. Dr hab. Bogusława Drelich-SkulskaO autorze:Prof. Dr hab.
Marian Gorynia to wybitny polski ekonomista, specjalizujący się w teoriach dotyczących przedsiębiorstw, ich strategii, a także konkurencyjności. Jest przewodniczącym Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego i członkiem Komitetu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk.
Zaangażowany w działalność wielu czasopism jest autorem lub współautorem ponad 300 artykułów. Na swym koncie ma także przeszło 20 książek. Od 2003 roku zajmuje stanowisko profesora zwyczajnego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu).
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym. aspekty ekonomiczne, finansowe i menadżerskie - gorynia marian - książka. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.