Zdjęcia produktu


Gorzka pigułka. etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej (Kaczmarek Emilia)

(2019 / 310 / Scholar / Emilia Kaczmarek / miękka / 9788365390486)
Polityka, publicystyka, eseje Kaczmarek Emilia
Dostepność na dzień 25.12.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

36,10 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 36,10 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Gorzka pigułka. etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej

Tytuł Gorzka pigułka. Etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej Autor Emilia Kaczmarek Język polski Wydawnictwo Scholar ISBN 978-83-65390-48-6 Rok wydania 2020 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 310 Format pdf Spis treści Spis treści
Wykaz skrótów 9
Wprowadzenie 11
1. Po co powstała ta książka? 11
2. Struktura książki i opis metody 13
1. Nowa biopolityka 19
1.1. Pojęcie biopolityki 19
1.2. Nikolas Rose i nowa biopolityka 24
1.2.1. Odejście od nazistowskiej eugeniki 25
1.2.2. Urynkowienie biopolityki 33
1.2.3. Bios staje się zoe 39
2. Komercjalizacja wiedzy w sektorze lekowym 47
2.1. Komercjalizacja wiedzy – praktyki 47
2.1.1. Czym jest komercjalizacja? 47
2.1.2. Patentowanie leków 49
2.1.3. Ochrona własności intelektualnej a ceny leków 55
2.1.4. Ochrona własności intelektualnej a choroby zaniedbane 60
2.1.5. Ochrona własności intelektualnej a (nie)publikowanie
wyników badań klinicznych 62
2.2. Komercjalizacja wiedzy – analiza 68
2.2.1. „Biopolityka staje się bioekonomią" 68
2.2.2. Wiedza i życie jako biowartość 71
2.2.3. Biogospodarka w dobie globalnych nierówności 76
2.3. Komercjalizacja wiedzy – ocena 79
2.3.1. Komercjalizacja wiedzy – konsekwencje 79
2.3.2. Komercjalizacja wiedzy a etos nauki 85
3. Lobbing przemysłu farmaceutycznego 103
3.1. Lobbing – praktyki 103
3.1.1. Czym jest lobbing? 103
3.1.2. Typologia lobbingu 105
3.1.3. Lobbing przemysłu farmaceutycznego – metody, cele i koszty 108
3.2. Lobbing – analiza 112
3.2.1. Decentralizacja biopolityki 112
3.2.2. Biologiczni obywatele 115
3.3. Lobbing − ocena 119
3.3.1. Ocena moralna lobbingu – argumenty z konsekwencji 120
3.3.2. Lobbing a modele dochodzenia do dobra wspólnego w demokracji 125
4. Marketing w sektorze lekowym 133
4.1. Marketing – praktyki 133
4.1.1. Czym jest marketing farmaceutyczny? 133
4.1.2. Reklama kierowana do publicznej wiadomości 134
4.1.3. Działalność przedstawicieli medycznych 139
4.1.4. Marketing treści i inne formy ukrytej reklamy 148
4.2. Marketing – analiza 154
4.2.1. Promowanie leków a zjawisko medykalizacji i kultu zdrowia 154
4.2.2. Dyskurs ochrony zdrowia – molekularyzacja 160
4.2.3. Dyskurs ochrony zdrowia – biologiczna odpowiedzialność 163
4.3. Marketing – ocena 166
4.3.1. Konflikty interesów w strategiach marketingowych 167
4.3.1.1. Konflikty interesów – argumenty z konsekwencji 168
4.3.1.2. Konflikty interesów a rola bezstronności
w medycynie 179
4.3.2. Etyka wobec medykalizacji i kultu zdrowia 188
4.3.2.1. Ocena skutków medykalizacji i definicje zdrowia 188
4.3.2.2. Kult zdrowia a granice odpowiedzialności za własne zdrowie 207
5. Uniemożliwianie nadużyciom w sektorze farmaceutycznym.
Proponowane zmiany instytucjonalne i prawne 215
5.1. Przeprowadzenie badań nad skutecznością alternatywnych
wobec systemu patentowego rozwiązań stymulujących medyczne
innowacje. Przykład: nagrody zamiast patentów 217
5.2. Zmiana prawa regulującego lobbing w Polsce,
w tym stworzenie obowiązkowego rejestru wszystkich lobbystów.
Przykład: obowiązkowy europejski rejestr służący transparentności
(w trakcie negocjacji) 219
5.3. Używanie wysokich kar finansowych za łamanie obowiązujących
przepisów regulujących różne formy marketingu.
Przykład: nałożenie poprzez UOKiK kary w wysokości niemal
26 milionów złotych za reklamę wprowadzającą w błąd 222
5.4. Stworzenie ogólnoeuropejskiej, publicznie przystępnej internetowej bazy
danych w celu ujawniania konfliktów interesów w sektorze ochrony
zdrowia. Przykład: amerykańska baza Open Payments website 223
5.5. Tworzenie bezstronnych źródeł wiedzy o lekach i umożliwianie
przedstawicielom zawodów medycznych i pacjentom dostępu
do tych źródeł. Przykład: Cochrane Library 228
Aneks I. Studium przypadku. Relacje pomiędzy firmami farmaceutycznymi
a organizacjami pacjentów w Polsce – szansa czy zagrożenie? 231
Aneks II. Studium przypadku. Zespół niespokojnych nóg a zjawisko
promowania chorób jako złożona strategia marketingowa 250
Bibliografia 261
Indeks nazwisk 301

Dane oraz specyfikacja:

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Gorzka pigułka. Etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej (sklep TaniaKsiazka.pl)
    36,10 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 36,10 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Gorzka pigułka. etyka i biopolityka w branży farmaceutycznej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii Polityka, publicystyka, eseje