Autorka podjęła się skomplikowanego zadania opisu literatury najnowszej, w tym stworzonej przez młodych i najmłodszych twórców. W kolejnych artykułach prezentuje sztukę uchwyconą niejako w fazie "stawania się".
I czyni to z niewątpliwym znawstwem przedmiotu, łącząc emocjonalne zaangażowanie z dążeniem do obiektywizacji badawczych uogólnień. Widzenie szczegółu i umieszczanie go na szerokim tle kulturowym to sposób pisania pozwalający włączyć konstatacje dotyczące współczesności w różne wymiary przedmiotu "język polski".
Książka Ewy Dunaj podpowiada nauczycielom jedną z możliwych dróg zbliżania szkoły do życia tu i dzisiaj. Wprowadzanie na lekcje tekstów współczesnych poetów może nie tylko ograniczyć wciąż dominujący w edukacji aspekt historyczny, ale i spełnić funkcję motywującą młodzież do lektury, co generuje szansę nawiązania dialogu między twórcą a czytelnikiem.
Z recenzji prof. UAM dr hab. Marii Kwiatkowskiej-Ratajczak
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Poezja pokolenia przełomu wieków xx i xxi w kanoni. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.