obniżające się zasoby energetycznych bezkompromisowców naturalnych i konflikty polityczne w rejonach ich największego występowania uświadomiły producentom pojazdów zagrożenie globalnym kryzysem paliwowym i konieczność opracowania nowych technologii napędowych. Wprowadzanie innowacji rozpoczęto od modernizacji silników spalinowych zmierzających do ograniczenia zużycia paliwa, a także emisji destrukcyjnych elementów spalin i hałasu. Następnie rozpoczęto badania nad wykorzystaniem paliw alternatywnych pochodzących ze źródeł odnawialnych.
W książce przedstawiono porównanie wyników badań silnika wysokoprężnego z wtryskiem bezpośrednim zasilanego mieszaniną oleju napędowego z eterem etylo-tert-butylowym i zasilanego samym olejem napędowym. Analizie poddano: procesy wtrysku i spalania, właściwości robocze i głośność pracy silnika, emisję limitowanych składników paliwa oraz zjawisko stukania w silniku. Opisano ponadto podstawowe własności fizykochemiczne badanych paliw, a także dokonano wstępnej oceny wpływu mieszanin ON z EETB na solidność uszczelnień systemu zasilania paliwem i procesy korozji.
Wydawnictwo WNT poleca książkę wykładowcom wyższych uczelni i pracownikom naukowym ośrodków badawczych zajmujących się paliwami i eksploatacją silników wysokoprężnych i studentom kierunków związanych z energetyką i paliwami, budową i eksploatacją , a także silników wysokoprężnych.
ISBN: 9788379262854
Kod paskowy: 9788379262854
Autorzy: Lotko Wincenty, Górski Krzysztof
Wydanie: 1
Rok wydania: 2015
Kod wydawcy: 20320
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 248
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x23.5cm
Głębokość (mm): 15
Waga: 0.416
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zasilanie silnika wysokoprężnego mieszaninami ON i EETB,100KS (5057919). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.