Zdjęcia produktu


Oblicza epok 3. część 1. podręcznik do języka polskiego dla liceum i technikum. zakres podstawowy i rozszerzony (28284)

(szkoła średnia / 28284 / Dariusz Chemperek, Adam Kalbarczyk, Dariusz Trześ / 9788302195549)
Podręczniki 28284
Dostepność na dzień 08.05.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

51,99 zł
Sklep Empik
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 51,99 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu Empik jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Oblicza epok 3. część 1. podręcznik do języka polskiego...


W podręczniku Oblicza epok dla klasy 3, część 1 znajdują się teksty Młodej Polski, m.in. Fiodor Dostojewski, Zbrodnia i kara; poezja Kazimierza Przerwy-Tetmajera (Lubię, kiedy kobieta….; Melodia mgieł nocnych (Nad Czarnym Stawem Gąsienicowym)); Stanisław Wyspiański, Wesele; Władysław Stanisław Reymont, Chłopi. W tej części podręcznika znajdują się dodatkowo teksty Dwudziestolecia Międzywojennego – trend klasyczny, m.in. Stefan Żeromski, Przedwiośnie; poezja Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej (Miłość, Nike, Listy)

Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na jednostki lekcyjne. Wiedza teoretyczna o epoce jest ściśle powiązana z umiejętnościami ergonomicznymi, gdyż materiał jest wykonywany najczęściej metodą pogłębionej analizy i interpretacji tekstu – początkujące każdą lekcję komentarze, przydatne wyjaśnienia pojęć kluczowych i zadania pod tekstami umożliwiają wnikliwe odczytanie utworów, uczą umiejętności interpretacyjnych, uwrażliwiają na zapisane w tekstach wartości (sekcja Wartości i postawy), rozwijają umiejętności retoryczne uczniów (m.in. Argumentowanie, uzasadnianie opinii, dyskusja wokół postawionego problemu) i pozwalają na integrację treści (w lekcjach literacko-kulturowych wskazano kolorystycznie polecenia dotyczące nauki o języku; zaproponowano polecenia dotyczące tworzenia wypowiedzi pisemnych i samokształcące zadania projektowe odnoszące się do problematyki omówionych tekstów).

By pokazać uczniom aktualność dawnej literatury teksty z epoki zestawiono ze współczesnymi kontekstami, także z kultury modnej – dostosowanymi zarówno ze względu na podobieństwo motywów, jak i zróżnicowanie środków wyrazu (m.in. Film, muzyka, teatr, sztuki plastyczne, street art). Wśród takich kontekstów znajdują się jeszcze utwory literackie, m.in. Wesele, Stanisława Wyspiańskiego; film Wesele, reż. Wojciecha Smarzowskiego.

Podręcznik wzbogacają miniprzewodniki, pozwalające zebrać i usystematyzować wiedzę i blok powtórzeniowy, składający się ze schematu zawierającego najważniejsze dane o omówionych lekturach, z powtórzenia ważnych pojęć (Przypomnij sobie) i pytań kontrolnych (sprawdź się). Zwieńczeniem każdego działu są bloki Analiza tekstu nieliterackiego i Tworzenie własnego tekstu.

Struktura tematu (jednostki lekcyjnej)

Tytuł lekcji – zaciekawiający, nawiązujący do omawianego utworu.

Oś czasu wizualizująca czas powstania dzieła.

Tekst odautorski podzielony na podrozdziały – wprowadza podstawowe treści nauczania wyróznione w podstawie programowej, gromadzi informacje o genezie (U źródeł tekstu), gatunku (Forma wysokojakościowa) i kontekstach, w jakich należy utwór odczytywać.

elementy graficzne (tabele, schematy, diagramy) ułatwiające zapamiętywanie wiadomości.

Ramki Wiedzieć więcej zawierające uzupełniające dane o charakterze ciekawostek, uzupełnień – ubarwiają i powiększają narrację, mają zaciekawić ucznia przedmiotem.

Ramki O twórcy – przy pierwszym tekście danego autora w podręczniku – wprowadzają uzupełniające dane biograficzne.

Tekst – z numeracją wersów (w przypadku wiersza) i akapitów (w przypadku tekstów nieliterackich), z przypisami.

Konteksty (zdjęcia, reprodukcje, kadry filmowe itp.) wraz z opisami, które wyjaśniają ich powiązania z utworem z epoki, oraz z poleceniami ukierunkowującymi interpretację kontekstu albo stawiającymi problem do dyskusji.

Ramki Pojęcia kluczowe zawierające wyjaśnienia kluczowych pojęć i terminów.

Polecenia w lekcjach literacko-kulturowych, podzielone na części:
- Analiza, Interpretacja – służą pogłębionej lekturze dzieła, uczą analizy i interpretacji całych utworów albo wskazanych fragmentów z uzasadnieniem odwołującym się do stosownych kontekstów i własnego doświadczenia lekturowego i życiowego;
- Wartości i postawy – propozycja przedyskutowania poprzez uczniów problemu dotyczącego wartości / postaw, a także konfliktów wartości / postaw obecnych w utworze, w tym sugestia odniesienia się uczniów do cudzych wypowiedzi czy poglądów na ten temat; sugestia przedyskutowania problemu dotyczącego związku wartości poznawczych, etycznych i estetycznych obecnych w utworze;
- Wypowiedź pisemna – polecenie stworzenia wypowiedzi pisemnej w jednym z gatunków wyróznionych w podstawie programowej;
- Zadanie projektowe – fakultatywnie w niektórych lekcjach propozycja własnego, uczniowskiego projektu, odnoszącego się do zainteresowań i osiągnięć uczniów oraz problematyki tekstów omawianych na lekcji.

Ćwiczenia w lekcjach językowych.

Infografiki na rozkładówkach – w niebanalny graficznie sposób przybliżające wybrane zagadnienia kształcenia literacko-kulturowego.

Struktura materiału powtórzeniowego po dziale

Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości
- schemat odnoszący się do treści działu, zawierający najważniejsze informacje o utworach z epoki (m.in. Autor, data powstania, gatunek, motywy i symbole).
- przypomnienie najważniejszych pojęć z lekcji literacko-kulturowych i lekcji językowych, z odsyłaczem do optymalnej strony w podręczniku.
- polecenia (otwarte i zamknięte) odnoszące się do treści działu, sprawdzające stopień opanowania materiału.

Analiza tekstu nieliterackiego – materiały służące doskonaleniu umiejętności retorycznych.

Tworzenie własnego tekstu – materiały przygotowujące ucznia do samodzielnego napisania dłuższej wypowiedzi pisemnej.

Na końcu podręcznika znajdują się:
- Indeks pojęć – pomagający w uporządkowaniu zdobytej wiedzy i gwarantujący przyswojenie najważniejszej terminologii;
- Indeks osób

Autorzy: Chemperek Dariusz,Kalbarczyk Adam,Trześniowski Dariusz
EAN: 9788302195549
Głębokość: 13.000000
ISBN: 9788302195549
liczba stron: 340
Oprawa: Miękka
rodzaj: Książki
Rok wydania: 2021
Szerokość: 205
Wydanie: 1
Wydawnictwo: 28284
Wysokość: 260

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    Podręczniki
  • Producent

    28284
  • ISBN

    9788302195549
  • Autor

    Dariusz chemperek, adam kalbarczyk, dariusz trześ
  • Wydawnictwo

    28284
  • Poziom nauczania

    Szkoła średnia
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Oblicza epok. Język polski. Podręcznik. Klasa 3. Część 1. Liceum, technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony (sklep Empik)
    51,99 zł Sklep Empik
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 51,99 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Oblicza epok 3. część 1. podręcznik do języka polskiego dla liceum i technikum. zakres podstawowy i rozszerzony. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii Podręczniki