Czy i jak nauczyciel może przezwyciężyć uczniowską obojętność wobec książek? Autorzy artykułów zamieszczonych w tym tomie zakładają, iż książka w ręku polonisty potrafi wpłynąć na postrzeganie literatury poprzez młodego człowieka albo w kategorii przymusu, albo? świata odkryć i przyjemności. Przybliżają zatem te utwory, które mogą mieć siłę wzbudzania emocji i pobudzania myślenia o sobie, o "swych" i "innych", jeśli tylko nie pozwoli im się pokryć się patyną "szkolnej lektury". Upominają się o niespieszną, wnikliwą lekturę, o świeże odczytania kanonicznych tekstów.
Lektury w ręku nauczyciela. Perspektywa polska i zagranicznato zbiór niebanalnych artykułów wybitnych badaczy i nauczycieli języka polskiego, a także kandydatów do tego zawodu. Wszyscy oni przyglądają się, jak uczą literatury inni, poszukują inspiracji do podejmowania nowych strategii czytania w rodzimych i zagranicznych pracach literaturoznawców i dydaktyków literatury. Uważnie śledzą wyniki najnowszych polskich i światowych badań, rozpoznających potrzeby i preferencje czytelnicze młodych ludzi.
"Jakie utwory warto czytać na lekcjach literatury, żeby rozbudzały emocje nastolatków i otwierały ich na myślenie o sobie i Innym? Jak je czytać? W jaki sposób zmieniać uczniowską niechęć do literatury? Skąd czerpać inspiracje w tym zakresie? Oto jedynie nieliczne pytania z wielu, na które czytelnik wynajdzie odpowiedź (…). Jestem przekonana, iż (…) tom będzie prawidłowo przyjęty poprzez szerokie grono odbiorców".
dr hab. Danuta Łazarska, prof. UP
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Lektury w ręku nauczyciela perspektywa polska i zagraniczna. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.