W zebranych szkicach skoncentrowano się na przyczynach sygnalizowanych przemian, ich przebiegu, specyfice, wartościach, w szczególności zaś na walorach (rzadziej) i (częściej) skutkach niepożądanych, uświadamianych sobie bądź nie poprzez osoby bezpośrednio zaangażowane w proces nauczania. Obok zagadnień natury ogólnej, wyodrębniono tu konkretne rozwiązania ukazujenych problemów, mając na uwadze ich wpływ na uczniów, nauczycieli i rodziców, przy czym omówiono także kwestie związane równocześnie z łagodzeniem (zniżaniem) oddziaływania zjawisk negatywnych, jak i z doskonaleniem samego procesu dydaktycznego, co w założeniu powinno przynieść korzyści wszystkim jego uczestnikom. Niniejsza książka składa się z trzech części. Pierwsza z nich stanowi skrócony zapis dyskusji panelowej, w której cennymi uwagami na temat zmian dawniejszych i najnowszych oraz pogłębionymi refleksjami natury prognostycznej podzielili się pracownicy Uniwersytetów: Gdańskiego, Jagiellońskiego, Opolskiego, a także Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II oraz Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. W częściach: drugiej i trzeciej zamieszczono dwadzieścia jeden artykułów (adekwatnie: dziesięć i jedenaście) przybliżających rolę kontekstu w zachodzących zmianach i takich, które posiadają charakter podpowiedzi kierowanej do nauczyciela. Nie są to wszystkie zgromadzone szkice. Te o nachyleniu kulturowo-literackim zostaną opublikowane w odrębnym tomie.
Podtytuł: metamorfozy kontekstów i metod
ISBN: 9788377849798
Kod paskowy: 9788377849798
Redakcja: Karwatowska Małgorzata, Tymiakin Leszek
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 21525
Miejscowość: Lublin
ilość stron: 308
Oprawa: Twarda
PKWiU: 58.11.1
Format: 17.5x24.5cm
Głębokość (mm): 25
Waga: 0.74
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Edukacja polonistyczna metamorfozy kontekstów i metod. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.