Niniejsza publikacja powstała z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami, a także z dziećmi posiadającymi trudności w uczeniu się. Publikacja może mieć użycie w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych oraz jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz zezwalające na ustalenie planu terapii. Karty pracy mogą ponadto posłużyć rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Rozumienie elementarnych pojęć matematycznych jest niezbędne dla korzystnego funkcjonowania dziecka w środowisku, rozwoju jego funkcji poznawczych, a także kształtowania samodzielnego myślenia logicznego. U uczniów z niepełnosprawnością intelektualną dokonywanie analizy i syntezy, klasyfikowanie, wykrywanie różnic i podobieństw oraz orientacja w stosunkach przestrzennych są zaburzone i wymagają szczególnej konkretyzacji, a także ćwiczeń. Karty pracy (część 1) zawierają zadania dotyczące elementarnych pojęć matematycznych w zakresie:
1. Umiejętności wyodrębniania zbiorów;
2. Orientacji w stosunkach przestrzennych (orientacji w schemacie ciała, sytuowania przedmiotów w przestrzeni);
3. Wyodrębniania cech wielkościowych i ich porównywania;
4. Rozpoznawania figur geometrycznych (odróżnianie i nazywanie podstawowych figur, układanie figur według przekazanego wzoru, rysowanie i kreślenie figur, rozpoznawanie figur w otoczeniu).
ISBN: 9788380800021
Kod paskowy: 9788380800021
Autorzy: Borowska-Kociemba Agnieszka, Krukowska Małgorzata
Wydanie: 2
Rok wydania: 2016
Kod wydawcy: 20672
Miejscowość: Gdańsk
liczba stron: 96
Oprawa: Kartonowa
PKWiU: 58.11.1
Format: 21.5x30.5cm
Głębokość (mm): 10
Waga: 0.612
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Matematyka karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną część 1. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.