Ksiazka Prosto z ulicy na przykładzie street artu pokazuje, co dzieje sie ze sztukami wizualnymi w czasach, kiedy hierarchie wartosci artystycznej i rynkowej kształtowane sa w obszernym stopniu w mediach społecznosciowych.
Rozwoj internetu zmienił relacje w sferze wytwarzania tresci medialnych zmonopolizowanej wczesniej przez duze podmioty. Świeże kanały rozpowszechniania tresci kulturowych, zwłaszcza blogi i media społecznosciowe, w pewnym sensie umozliwiały ominiecie klasycznych depozytariuszy wartosci kulturowej, w ich obrebie wytwarzały sie hierarchie wartosci, świeże sieci powiazan i nowe kategorie posrednikow, sprawiły, ze szybciej podejmuje sie działalnosc profesjonalna.
Medioznawcy nazywaja to kultura uczestnictwa. Wpływa to tez na inne sfery rzeczywistosci społecznej, w tym sztuki wizualne. Praktyki łaczone ze street artem zwiastuja podobna zmiane stosunkow władzy w innej sferze produkcji kulturalnej - w sztukach wizualnych.
Autor, odwołujac sie do socjologicznego pojecia,,obiegu, przekonuje, ze street art stanowi nowy -,,lubiany - społeczny obieg artystyczny silnie powiazany z realiami kultury uczestnictwa. Dr Łukasz Biskupski - adiunkt w katedrze Wiedzy o Filmie i Kulturze Audiowizualnej Uniwersytetu Gdanskiego w ramach programu Narodowego Centrum Nauki,,Fuga.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Prosto z ulicy. sztuki wizualne w dobie mediów społecznościowych i kultury uczestnictwa. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.