Podręcznik dedykowany jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i dużym, ze sprzężeniami i posiadających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń, a także cyklu życia człowieka, co upraszcza zrozumienie otaczającej rzeczywistości.
Podręcznik mieści duże zdjęcia i ilustracje oraz teksty zapisane obfitymi drukowanymi literami. Jest tak skonstruowany, by nauczyciel miał mnóstwo możliwości jego zastosowania, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów. Należy bowiem pamiętać o przeróżnym poziomie uczniów w grupie i dobraniu zadań do ich możliwości rozwojowych. Wyżej funkcjonujący uczniowie mogą czytać teksty i pytania samodzielnie, układać pytania do tekstu, przepisywać je do zeszytu i udzielać pisemnych odpowiedzi. Uczniom, którzy nie opanowali techniki czytania, teksty i pytania czyta nauczyciel. Etykiety zezwalają na nabycie umiejętności czytania globalnego. Uczniowie niżej funkcjonujący mogą wskazywać zdjęcia i ilustracje i ich komponenty, co pozwoli rozwijać zakres rozumienia mowy, nazywać osoby, przedmioty, czynności i zjawiska.
Uzupełnieniem podręcznika są karty pracy Funkcjonowanie osobiste i społeczne (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
Podtytuł: Podręcznik dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
ISBN: 9788371348877
Kod paskowy: 9788371348877
Autorzy: Borowska-Kociemba Agnieszka, Krukowska Małgorzata
Rok wydania: 2016
Kod wydawcy: 20672
Miejscowość: Gdańsk
liczba stron: 112
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11
Format: 20.0x29.0cm
Głębokość (mm): 6
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Funkcjonowanie osobiste i społeczne. podręcznik dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.