niemało znanych reguł dotyczących uczenia się, a także rutynowo używanych ćwiczeń okazuje się przynosić efekt przeciwny do zamierzonego. Podkreślanie i zakreślanie w tekście, wielokrotna lektura, wkuwanie i jednokierunkowe powtarzanie nowo wyuczonych umiejętności wytwarzają złudzenie, że osiągnęliśmy mistrzostwo, lecz korzyści z nich płynące szybko giną w naszej pamięci. Bardziej złożone i trwalsze opanowanie materiału jest natomiast skutkiem robienia sobie testów sprawdzających, wprowadzania pewnych utrudnień do ćwiczeń, odczekiwania z kolejną powtórką nowego materiału, dopóki nie zaczniemy go trochę zapominać,, a także przemieszania ćwiczeń dotyczących jednego tematu czy jednej umiejętności z innymi. Ten skierowany zwykle do uczniów, studentów, nauczycieli i sportowców poradnik okaże się wyjątkowo pomocny także dla wszelkich tych, którzy pragną podjąć wyzwanie uczenia się przez całe życie.
W akademickim wydawnictwie Harvard University Press rzadko ukazują się książki o charakterze poradnikowym, adresowane do szerszej publiczności czytelniczej. Wyjątek, jaki uczyniono dla tego tytułu, świadczy najlepiej o jego walorach dla coraz bardziej niełatwego cyklu edukacji.
ISBN: 9788321119755
Kod paskowy: 9788321119755
Autorzy: Brown Peter C, Roediger III Henry L, McDaniel Mark A
Wydanie: 1
Rok wydania: 2016
Kod wydawcy: 21101
liczba stron: 344
Oprawa: Miękka
Format: 14.5x20.5cm
Głębokość (mm): 26
Waga: 0.38
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.