Książka jest wartościowym opracowaniem, w którym w sposób wielostronny przeprowadzono analizę relacji między kompetencjami menedżerskimi a innowacjami. Autorce udało się opracować model kompetencji menedżerskich wyjaśniający mechanizm ich wpływu na innowacje. Szczególnie ważne i ciekawe są rozważania dotyczące poszczególnych kompetencji menedżerskich i ich wpływu na nowoczesność. Autorka szczegółowo omawia takie składniki kompetencji, jak wiedza (i jej warianty), kluczowe umiejętności koncepcyjno-analityczne, umiejętności interdyscyplinarne, umiejętności osobiste, umiejętności społeczne, wartości własne, umiejętności poznawcze i stanowiskowe menedżerów, umiejętności zarządcze. Ważnym elementem analizy jest wpływ cech osobowości i postaw menedżera na poziom progresywności. Nad wyraz ważne rozważania dotycząpoziomów kompetencji menedżera zorientowanych na innowacje, tj. Myślenie o przyszłości, diagnoza teraźniejszości i rozwiązywanie problemów, w tym radzenie sobie ze stresem. Autorka omawia zależności między strategią, strukturą, kulturą organizacyjną oraz procesami operacyjnymi i wielkością badanych przedsiębiorstw a innowacyjnością. Opracowała w ujęciu modelowym kontekst organizacyjnych uwarunkowań innowacyjności, uwzględniający relacje między poszczególnymi elementami kompetencji menedżerskich a innowacyjnością przedsiębiorstwa. Opracowany model można z całą pewnością uznać za prekursorski wkład Autorki w badania nad kompetencjami menedżerskimi i nowoczesnością. To opracowanie o znacznych walorach poznawczych, merytorycznych i dydaktycznych, które może być {pomocn|przydatn)e zarówno dla pracowników naukowych, studentów, jak i menedżerów podejmujących decyzje odnośnie rozwoju kompetencji pracowników. Prof. Nadzw. Dr hab. Krystyna Poznańska
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Kompetencje menedżerskie w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.