W XX wieku nastąpił poważny postęp technologiczny i cywilizacyjny. Pojawiło się sporo wynalazków usprawniających człowiekowi życie. Sporo państw położyło nacisk na innowacje. Innowacje są z całą pewnością warunkiem potrzebnym do przetrwania i rozwoju współczesnych organizacji. Tworzenie i wdrażanie innowacji jest uwarunkowane licznymi czynnikami zewnętrznymi i wewnętrznymi, spomiędzy których można wyróżnić uwarunkowania wspólne dla wszelkich typów organizacji i unikalne dla branży, charakteru prowadzonej działalności, wielkości organizacji, formy własności czy profilu działania. Jednym z elementów wpływających na nowoczesność przedsiębiorstwa jest jego wewnętrzny potencjał innowacyjny. Od innowacyjności ludzi zależy progresywność organizacji. Twórcami nowych pomysłów - także w procesach gospodarczych - są bowiem za każdym razem ludzie. Potencjał postępowości pracowników jest ściśle związany z poziomem ich kreatywności, co nie oznacza, że pozyskanie zasobów ludzkich o wysokich zdolnościach twórczych daje przedsiębiorstwu gwarancję rozwoju i pokonania konkurentów. Żeby tak się stało, niezbędne jest stworzenie optymalnych warunków organizacyjnych i społecznych ukierunkowanych na ukształtowanie środowiska, w którym realne będzie gospodarowanie potencjałem nowoczesnym zatrudnionych. Przyjęto zatem, iż potencjał ten może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej albo gorzej używany na potrzeby organizacji. Takie myślenie znalazło odzwierciedlenie w konstrukcji niniejszego opracowania, która obejmuje cztery znaczące części: 1. Innowacje - rodzaje i kulturowe uwarunkowania ich tworzenia. 2. Kreatywny pracownik - jego atrybuty i możliwości pozyskiwania. 3.Kadra kierownicza wobec potrzeby zarządzania kreatywnością. 4. Kształtowanie proinnowacyjnego środowiska pracy. Potencjał innowacyjny pracowników może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej użytkowany na zapotrzebowania organizacji. Opis i analiza przypadków zawartych w książce powinny pomóc czytelnikowi uporządkować wiedzę w przekroju następujących pytań: oW czym przejawia się progresywność podmiotu gospodarczego i na ile jest ona uzależniona od kontekstu kulturowego$26 oJak ograniczać ryzyko błędnych decyzji w trakcie rekrutacji kreatywnych pracowników$27 oJakich zachowań powinien unikać menedżer w procesie kierowania ludźmi o wysokim potencjale progresywnym$28 oCo robić, żeby uaktywnić i spożytkować rozpoznany w pracownikach potencjał twórczy$29 Adresaci publikacji Publikacja asygnowana jest w istocie szerokiemu profilowi czytelników. Adresatów zawartych w niej treści można podzielić na trzy niewykluczające się wzajemnie grupy, tj.: oosoby, którym zależy na rozwoju personelu i czują się współodpowiedzialne za tworzenie środowiska stymulującego progresywność w miejscu pracy (pracownicy działów HR, menedżerowie liniowi najróżniejszych szczebli zarządzania, a także menedżerowie projektów); oosoby profesjonalnie zajmujące się edukacją (wykładowcy akademiccy, trenerzy, a także coachowie); ostudenci, słuchacze studiów podyplomowych z zakresu zarządzania; opasjonaci problematyki progresywności samodzielnie dbający o rozwój swego potencjału. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Stymulowanie innowacyjności pracowników. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.