Główną zaletą książki jest doskonała precyzja (bez zbędnych, nazbyt formalnych odniesień) w ujmowaniu niełatwych zagadnień filozoficznych i wysoki poziom rozważań merytorycznych. Napisana jest przez praktyka, lecz głęboko świadomego obszernego zaplecza teoretyczno-konceptualnego, stojącego za potężnymi rozwiązaniami. To nie tylko wykład określonej metody kształcenia,na dodatek, a może najczęściej – solidna etyka. To nie tylko technologia – jak uczyć – ze szczególnym podkreśleniem nauczania – etyki,dodatkowo, a może bardziej podstawowe – przesłanie moralne, które winno towarzyszyć każdemu nauczycielowi. Tym ważniejsze, że nie ograniczone do jednego kontekstu idei (przeświadczeń światopoglądowych),przedstawiającego, jak funkcjonować w zróżnicowaniu tych właśnie idei.
Z recenzji prof. Nadzw. Dr. Hab. Macieja Woźniczki
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy
im. Jana Długosza w Częstochowie
W kolekcji ukazały się:
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży
Robert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces
E. Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Edukacja do samodzielności. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.