Emocje dziecka 1
to nowa książeczka PUS adresowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Może być przydatna także w pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Głównym celem tej książeczki
jest pomoc dzieciom w nauce rozpoznawania emocji własnych i cudzych, a także stosownego reagowania na nie. Ma ona także wspierać ich rozwój umiejętności społecznych, które są konieczne do właściwego odnalezienia się i funkcjonowania jednocześnie w grupie rówieśniczej, jak ponadto w innych grupach społecznych.
Właściwie rozwinięte kompetencje społeczne
oraz umiejętność dostrzegania, nazywania i rozumienia własnych emocji są fundamentalne dla ogólnego rozwoju człowieka i posiadają znaczny wpływ na jego relacje z innymi osobami.
PUS Emocje dziecka 1
Ponieważ nauka poprzez zabawę jest sprawdzoną metodą nabywania i utrwalania wiedzy, zastosowaliśmy ją i w tej książeczce. Dlatego również zawarte w niej zadania i ćwiczenia mają zróżnicowaną, lecz opartą zawsze na zabawie, formę, która w niewymuszony sposób pozwala dzieciom zdobywać wiedzę o emocjach. Ćwiczenia ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności mają formę zarówno obrazkową, obrazkową-tekstową, jak w dodatku wyłącznie tekstową.
Dzięki nim dzieci:
- doskonalą umiejętność aktywnego słuchania i rozumienia innych,
- rozwijają umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji,
- kształtują empatię i zdolność do wczuwania się w emocje innych osób.
Książeczka Emocje dziecka 1.
można wykorzystywać w ramach edukacji wczesnoszkolnej wykonywanej w szkole systemowej, jak jeszcze w edukacji domowej. Z pewnością powinna się znaleźć w gabinetach szkolnych pedagogów i w gabinetach psychologicznych i terapeutycznych, w których pracuje się z dziećmi.
Wśród tytułów dotyczących rozpoznawania
i nazywania emocji polecamy także:
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Pus. emocje dziecka 1. co czuję? co czujesz? co czujemy?. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.