Dziennikarstwo informacji przeżywa dziś prawdziwy rozkwit. Dzieje się tak dlatego, że nasze życie w wielkiej mierze przeniosło się do internetu, a internet to... Dane. Megabajty, gigabajty, terabajty informacji. Misją współczesnego dziennikarza jest ukazujeć je społeczeństwu rzetelnie, a jednocześnie spektakularnie, czyli w sposób zrozumiały, prosty do przyswojenia. Nim się jednak owe informacje spektakularnie zestawi, trzeba je znaleźć. Gdzie szukać? Jak je zdobyć? W jaki sposób opowiedzieć dane? Na takie pytania autor odpowiada w tej książce.
Nie przeczytasz w niej o "ładnych wykresach", bo wbrew pozorom to nie one są esencją dziennikarstwa informacji i data storytellingu. Dowiesz się natomiast, gdzie biją źródła niezbędnych Ci danych, jak je przetwarzać i analizować. Wynajdziesz tu także wskazówki, w jaki sposób wytwarzać dobre wizualizacje za pomocą prostych aplikacji przystępnych za darmo w internecie i jak stwarzać angażujące odbiorców data stories. Na koniec wejdziesz na wyższy poziom - nauczysz się prezentować dane z wykorzystaniem kodu programistycznego.
Tytuł Dziennikarstwo danych i data storytelling Autor Łukasz Żyła Wydawnictwo One Press EAN 9788328383128 ISBN 9788328383128 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\E-biznes ilość stron 208 Rok wydania 2022 Oprawa Miękka Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Dziennikarstwo danych i data storytelling. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.