W XX wieku nastąpił poważny postęp technologiczny i cywilizacyjny. Pojawiło się mnóstwo wynalazków ułatwiających człowiekowi życie. Mnóstwo państw położyło nacisk na innowacje. Innowacje są bez wątpienia warunkiem niezbędnym do przetrwania i rozwoju współczesnych organizacji. Tworzenie i wdrażanie innowacji jest uwarunkowane licznymi czynnikami zewnętrznymi i wewnętrznymi, spośród których można wyodrębnić uwarunkowania wspólne dla wszelkich typów organizacji i oryginalne dla branży, charakteru prowadzonej działalności, wielkości organizacji, formy własności czy profilu działania. Jednym z komponentów wpływających na nowoczesność przedsiębiorstwa jest jego wewnętrzny potencjał innowacyjny. Od postępowości ludzi zależy nowoczesność organizacji. Twórcami nowych pomysłów – także w procesach gospodarczych – są bowiem za każdym razem ludzie. Potencjał progresywności pracowników jest ściśle związany z poziomem ich kreatywności, co nie oznacza, iż pozyskanie zasobów ludzkich o wysokich zdolnościach twórczych daje przedsiębiorstwu gwarancję rozwoju i pokonania konkurentów. Aby tak się stało, konieczne jest stworzenie odpowiednich warunków organizacyjnych i społecznych ukierunkowanych na ukształtowanie środowiska, w którym możliwe będzie gospodarowanie potencjałem progresywnym zatrudnionych. Przyjęto zatem, że potencjał ten może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej albo gorzej użytkowany na zapotrzebowania organizacji. Takie myślenie znalazło odzwierciedlenie w konstrukcji niniejszego opracowania, która obejmuje cztery stanowcze części: 1. Innowacje – warianty i kulturowe uwarunkowania ich tworzenia. 2. Kreatywny pracownik – jego atrybuty i możliwości pozyskiwania. 3.Kadra kierownicza wobec zapotrzebowania zarządzania kreatywnością. 4. Kształtowanie proinnowacyjnego środowiska pracy. Potencjał progresywny pracowników może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Opis i analiza przypadków zawartych w książce powinny pomóc czytelnikowi uporządkować wiedzę w przekroju następujących pytań: W czym przejawia się postępowość podmiotu gospodarczego i na ile jest ona uzależniona od kontekstu kulturowego? Jak ograniczać ryzyko błędnych decyzji w trakcie rekrutacji kreatywnych pracowników? Jakich zachowań powinien unikać menedżer w procesie kierowania ludźmi o wysokim potencjale innowacyjnym? Co robić, by uaktywnić i spożytkować rozpoznany w pracownikach potencjał twórczy? Adresaci publikacji Publikacja dedykowana jest w istocie szerokiemu profilowi czytelników. Adresatów zawartych w niej treści można podzielić na trzy niewykluczające się wzajemnie grupy, tj.: osoby, którym zależy na rozwoju personelu i czują się współodpowiedzialne za tworzenie środowiska stymulującego nowoczesność w miejscu pracy (pracownicy działów HR, menedżerowie liniowi zróżnicowanych szczebli zarządzania, a także menedżerowie projektów); osoby profesjonalnie zajmujące się edukacją (wykładowcy akademiccy, trenerzy i coachowie); studenci, słuchacze studiów podyplomowych z zakresu zarządzania; pasjonaci problematyki postępowości samodzielnie dbający o rozwój swego potencjału.
- Autorzy: Pietroń-Pyszczek Agata, Piwowar-Sulej Katarzyna
- Ciężar: 0,24
- Format: 16.5x24.0cm
- ISBN: 9788361872641
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 26168
- Miejscowość: Wrocław
- objętość: 136
- Oprawa: Miękka
- PKWiU: 58.11.1
- Podtytuł: Problemy poręczne
- Rok wydania: 2013
- wariant publikacji: KS
- Wydawca: Marina
- Wysokość: 10
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Stymulowanie innowacyjności pracowników. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.