Opracowanie Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty? dylematy? trendy jest bardzo cenną publikacją, odpowiadającą na palące zapotrzebowania współczesnej glottodydaktyki polonistycznej. Celne sformułowanie zawarte w tytule? język nierodzimy? mieści w sobie trzy typy polszczyzny postrzeganej jako język obcy, drugi i odziedziczony.
Wchodzące w skład tomu artykuły stanowią cenny zbiór informacji jednocześnie dla czynnych lektorów, jak i osób stawiających pierwsze kroki w pracy pedagogicznej.Z recenzji wydawniczej prof. Dr hab. Anny DąbrowskiejDydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty? dylematy? trendy to trzeci z kolei tom opracowanego poprzez nas procesu pozycji naukowo-dydaktycznych z zakresu glottodydaktyki.
proponujemy w nim dalszą analizę naszej dyscypliny u progu trzeciej dekady XXI wieku. Szeroko zakreślona perspektywa pozwoliła na uwzględnienie z jednej strony nowszych czy mniej standardowych zjawisk typowych dla polszczyzny wpływających na jej nauczanie, a z drugiej? największych bolączek współczesnej glottodydaktyki polonistycznej.
Autorzy tekstów pochodzą z rozmaitych krajowych i zagranicznych ośrodków naukowych i dydaktycznych, co sprawia, że analizowane zagadnienia ujmują z odmiennychperspektyw. Mamy nadzieję, że niniejsze opracowanie, stanowiące kolejne kompendium wiedzy glottodydaktycznej, będzie funkcjonalne dla wszystkich czytelników, którym ponownie życzymy, aby nauczanie języka polskiego jako obcego, drugiego lub odziedziczonego było dla nich PASJĄ, POWOŁANIEM i PRZYJEMNOŚCIĄ.Ze wstępu redaktorek tomu Anny Seretny i Ewy Lipińskiej
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty - dylematy - trendy. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.