"Analiza zawartości podręcznika pozwala zgodzić się z tym, co Autorki napisały we wstępie, czyli że – bez szkody dla rozwoju kompetencji komunikacyjnej – rozbudowany został komponent gramatyczny (Autorki mówią o „dowartościowaniu komponentu gramatycznego"); iż wykorzystano uwspółcześnione listy frekwencyjne – jeśli chodzi o zawartość leksykalną; iż kryterium widocznym w tworzeniu materiałów było kryterium praktyczności – stąd przywołanie wielu kolokwializmów (raczej: słownictwa współczesnego, na które składają się i potocyzmy, i – czasem – części slangowe), lecz i komponentów języków specjalistycznych (przypasowanie tychże do poziomu nie jest proste, lecz Autorkom udaje się to zrobić!).
(…) Niniejsze materiały odzwierciedlają doświadczenie i warsztat Autorek, potrafiących przygotować wspaniały program, przypasowany do potrzeb solidnych odbiorców. Zaproponowany przez E. Gałat i B. Sałęgę-Bielowicz rozkład materiału (= brak nieelastycznej struktury) pozwala nauczycielom na przypasowanie zawartości do potrzeb wyróznionej grupy uczniów.
Z drugiej strony trzyma w ryzach tych lektorów, którzy jeszcze nie nauczyli się dyscypliny w pracy z podręcznikiem kursowym. Spokojna, skromna, lecz estetyczna szata graficzna jest na tyle poważna,skoncentrować uwagę uczących się na zawartości merytorycznej, i na tyle bogata, by móc postawić podręcznik na tej samej półce, co najlepsze (starsze) materiały dydaktyczne w naszej branży".
dr Piotr Kajak, Uniwersytet Warszawski "Na pochwałę zasługuje logiczny i spójny układ podręcznika. Każda jednostka lekcyjna jest przemyślana pod względem merytorycznym i metodycznym. Przychylna i czytelna forma graficzna, przeróżny, znaczny i niebanalny dobór tworzyw (tekstów, ćwiczeń, objaśnień gramatycznych itp.), bogato zilustrowane lekcje, dołączony do nich element socjokulturowy i kulturoznawczy to na pewno ogromne zalety opracowania.
(…) pokaźna ilość zadań bez wątpienia ułatwi pracę lektorom (nie muszą uzupełniać podręcznika dodatkowymi materiałami), zaś użytkownikom pozwoli na skuteczniejsze opanowanie podsystemów języka polskiego. (…) Godna podkreślenia jest także dbałość o konsekwentne realizowanie założeń programowych, o równomierne rozwijanie wszelkich sprawności.
Autorki nie zapominają na dodatek o nauce poprawnej pisowni i wymowy tak niezbędnych w praktyce językowej. Realizując kryterium przydatności nauczanych treści i pamiętając o zmieniających się realiach, w części poświęconej pisaniu wprowadzają – obok form przewidzianych w programie dla poziomu A1 – blog jako coraz popularniejszą formę wypowiedzi.
zniewoli to bez dwóch zdań użytkowników i zachęci ich do nauki pisania (sprawności wciąż deficytowej), a także podejmowania prób samodzielnego redagowania tekstów po polsku". Dr Grażyna Przechodzka, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Język polski? Chcę i mogę! Część I: A1 - Gałat Edyta, Sałęga-Bielowicz Beata. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.