Podręcznik Europa. Nasza historia kl. 7. Cz. 2. (1919–1939) to kolejna część kolekcji powstałej w wyniku polsko-niemieckiej współpracy wydawnictw, autorów, naukowych koordynatorów i ekspertów. Poszczególne rozdziały są wynikiem dyskusji nad sposobem ukazania w podręczniku szkolnym spojrzenia na historię, uwrażliwiającego zróżnicowane punkty widzenia i rozmaite dydaktyczne ujęcia przeszłości.
Zgodnie z wymogami polskiej podstawy programowej stanowi kontynuację podręcznika Europa. Nasza historia kl. 7. Cz. 1.Każda lekcja rozpoczyna się tekstem wprowadzającym z pytaniami, które posiadają ukierunkować uwagę ucznia na najważniejsze zagadnienia danego tematu.
Niektórym lekcjom w tym miejscu towarzyszy mapa zatytułowana „W tym samym czasie w Europie”. Zaznaczono na niej wydarzenia, które rozgrywały się równolegle do tych opisywanych w lekcji. Pozwoli to uczniowi na szersze spojrzenie na dany temat i uświadomi,mnóstwo procesów w historii toczy się obok siebie, choćby, jeśli się ze sobą nie łączą.Narracja autorska przeplata się z licznymi tekstami źródłowymi, a także tekstami popularno-naukowymi, które pozwalają uczniowi na kształcenie umiejętności.
Szczególną rolę odgrywają tabelki „Punkty widzenia”, które prezentują najróżniejsze spojrzenia historyków z zróżnicowanych krajów na dany temat. Nauki interpretacji i analizy różnych rodzajów źródeł uczą osobne strony „Warsztat historyka”.
Uczeń, korzystając z pytań pomocniczych, może nauczyć się etapów pracy nad najróżniejszymi rodzajami źródeł i zapoznać się z metodami, które są potrzebne historykowi do pracy.wyjątkowe znaczenie twórcy podręcznika przypisali ramkom „Przeszłość w teraźniejszości”.
Pokazują one to, co zostało nam do dzisiaj z dawnych lat.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Europa. nasza historia. projekt polsko-niemiecki. podręcznik do historii - w źródłach, obrazach i dopowiedzeniach. szkoła podstawowa. klasa 7 suplemen. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.