Podręcznik Europa. Nasza historia kl. 7. Cz. 2. (1919–1939) to kolejna część linii powstałej w wyniku polsko-niemieckiej współpracy wydawnictw, autorów, naukowych koordynatorów i ekspertów. Poszczególne rozdziały są skutkiem dyskusji nad sposobem ukazania w podręczniku szkolnym spojrzenia na historię, uwrażliwiającego najróżniejsze punkty widzenia i różnorodne dydaktyczne ujęcia przeszłości. Zgodnie z wymogami polskiej podstawy programowej stanowi kontynuację podręcznika Europa. Nasza historia kl. 7. Cz. 1.Każda lekcja rozpoczyna się tekstem wprowadzającym z pytaniami, które mają ukierunkować uwagę ucznia na najważniejsze zagadnienia danego tematu. Niektórym lekcjom w tym miejscu towarzyszy mapa zatytułowana „W tym samym czasie w Europie". Zaznaczono na niej wydarzenia, które rozgrywały się równolegle do tych opisywanych w lekcji. Pozwoli to uczniowi na szersze spojrzenie na dany temat i uświadomi,niemało procesów w historii toczy się obok siebie, choćby, jeśli się ze sobą nie łączą.Narracja autorska przeplata się z licznymi tekstami źródłowymi i tekstami popularno-naukowymi, które pozwalają uczniowi na kształcenie umiejętności. Szczególną rolę odgrywają tabelki „Punkty widzenia", które prezentują różne spojrzenia historyków z przeróżnych krajów na dany temat. Nauki interpretacji i analizy przeróżnych rodzajów źródeł uczą osobne strony „Warsztat historyka". Uczeń, korzystając z pytań pomocniczych, może nauczyć się etapów pracy nad najróżniejszymi rodzajami źródeł i zapoznać się z metodami, które są niezbędne historykowi do pracy.wyjątkowe znaczenie twórcy podręcznika przypisali ramkom „Przeszłość w teraźniejszości". Pokazują one to, co zostało nam do dzisiaj z dawnych lat.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Europa. nasza historia. projekt polsko-niemiecki. podręcznik. szkoła podstawowa. klasa 7. część 2. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.