Na uwagę zasługuje wszechstronność i kompleksowość podręcznika Z polskim w świat. Polega ona na rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej w najróżniejszych przejawach: równocześnie kompetencji receptywnych (słuchanie, czytanie), jak i wydajnych (mówienie i pisanie). Autorki zadbały o opis podstawowych kategorii gramatycznych, które wraz z systematycznym bogaceniem leksyki składają się na kompetencję językową, gramatyczno-leksykalną. Adekwatny wybór tekstów nacechowanych kulturowo zagwarantuje podniesienie kompetencji socjokulturowych u studentów uczących się z podręcznika Z polskim w świat. Wiedzę w tym zakresie student uzyska także z komentarzy objaśniających językowe normy zachowań w standardowych sytuacjach społecznych. Normy są wyjaśnione jako pochodne kontekstu i roli komunikacyjnej. Autorki nie pominęły choćby (jakże ważnej w budowaniu relacji międzyludzkich) sfery komunikacji niewerbalnej. [Z recenzji dr hab. Edyty Pałuszyńskiej, prof. UŁ]
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Z polskim w świat. podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego. część 1. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.