Autorzy podejmują temat miłości w odniesieniu do szeroko rozumianej pedagogiki w różnorodnych aspektach - to wielogłos pochodzący z wielu obszarów naukowych. Znamionuje ich wielobarwność światopoglądowa i przeróżny poziom wrażliwości, ale wszyscy są przekonani, iż miłość w kontekście pedagogicznym to zagadnienie doniosłe, którym należy się zajmować.
Zróżnicowanie ujęć tego zagadnienia oraz postaw i poglądów powoduje, że w prezentowanej monografii czytelnik wyszuka treści, które go zainteresują i zainspirują w odniesieniu jednocześnie do badań naukowych, jak i pedagogicznej (edukacyjnej, wychowawczej) działalności funkcjonalnej.
Tom otwiera wprowadzenie czytelników w najważniejsze dyskusje dotyczące pojęcia miłości. W pierwszej części zawarto artykuły, w których z kunsztem i właściwą humanistyce finezją zostało omówione znaczenie tego pojęcia oraz - na podstawie badań - zaprezentowane społeczne funkcjonowanie miłości.
Część druga to zbiór tekstów ukazujących miłość w różnorodnych kontekstach kulturowych, oddający zróżnicowanie i zasobność inspiracji, które wiążą się z problematyką miłości. Takie ujęcie umożliwia korzystne przygotowanie do rozważań ściśle pedagogicznych z części trzeciej.
Autorzy próbują uchwycić w niej bowiem niezwykłość fenomenu miłości w doświadczeniu pedagogicznym. Love and pedagogy The authors cover the subject of love as related to broadly defined pedagogy in its different aspects.
Thanks to the varied approaches to the issue, as well as different attitudes and beliefs, readers can find in this monograph content that will interest them and inspire both academic research and pedagogic practice (education, upbringing).
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Miłość a pedagogika. darmowy odbiór w niemal 100 księgarniach. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.