Powstanie tej publikacji poprzedziła głęboka refleksja autora w kierunku opracowania pokaźniejszej ilości scenariuszy zajęć, zgodnych z tematyką lekcji, zamieszczoną w programie nauczania dla klas IV–VIII szkoły podstawowej „Ruch – zdrowie dla każdego 2”.
Jest to ukłon w kierunku nauczycieli wychowania fizycznego, nad wyraz zaś tych, którzy wybrali mój program i realizują go w swoich szkołach. Mam nadzieję, że poradnik ten ułatwi pracę wszystkim nauczycielom wychowania fizycznego, korzystającym z niniejszego kompendium.Opracowanie to adresuję również do studentów wychowania fizycznego oraz innych kierunków pedagogicznych, studiujących metodykę wychowania fizycznego i odbywających szkolne praktyki pedagogiczne.
Wielokrotnie, prowadząc praktyki pedagogiczne studentów wychowania fizycznego, zauważyłem, iż tego typu literatura jest bardzo poprzez nich pożądana. Między innymi także i temu służy to opracowanie.Poradnik mieści mocne jednostki tematyczne, zawarte w osiemnastu aktywnościach fizycznych, występujących w rocznych planach pracy klas IV–VIII, a także w planach pracy zajęć do wyboru.
Przedstawiono tu obfity wy-bór typowych szkolnych aktywności fizycznych, takich jak: piłka nożna, pił-ka ręczna, unihokej, gimnastyka, lekkoatletyka z atletyką terenową, tenis stołowy, gry i zabawy ruchowe, gimnastyka korekcyjna, pływanie, a także edukacja zdrowotna.
znajdziemy tu ponadto aktywności mniej i nowoczesne formy ruchu, jak: nordic walking, aerobik, trening pila-tes, ultimate frisbee, korfball czy dart. W scenariuszach oprócz tematu wyznaczono zadania szczegółowe w zakresie postaw, umiejętności i wydajności oraz wiadomości.
dodatkowo w konspektach uwzględniono metody, formy, przyrządy i przybory wykorzystane na lekcji. Przy poszczególnych scenariuszach zajęć podany został numer strony, wskazujący na mocny temat zamieszczony w planie pracy w programie nauczania.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla 100 scenariuszy zajęć na 100 lekcji wychowania fizycznego. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.