W czym należy upatrywać przyczyn trudności dzieci w czytaniu i pisaniu$184 przeważnie w: niewystarczającej znajomości liter, niedostatecznie wykształconej umiejętności dokonywania syntezy i analizy fonemowej, braku znajomości właściwej techniki czytania.
Uczniowie, których dotyczą dwie pierwsze przyczyny, nie osiągnęli gotowości do nauki czytania i pisania. Paradoks polega na tym, iż mimo braku gotowości oczekuje się od nich, żeby nauczyli się czytać i pisać w czasie przewidzianym programem nauczania.
Rozwiązaniem problemu niejednokrotnie okazuje się powiększenie liczby właściwych ćwiczeń posiadających na celu: powiązanie znaków graficznych (liter, dwuznaków, trójznaku) z głoskami, wykształcenie umiejętności scalania głosek w wyrazy, a także dzielenia wyrazów na głoski.
Zawarte w publikacji pomoce dydaktyczne, a także ćwiczenia posiadają na celu głównie ułatwienie dziecku zapamiętania wszelkich 44 liter, dwuznaków i trójznaku w czterech wariantach graficznych: litery nieznaczne i szerokie drukowane, a także niewiele znaczące i szerokie pisane.
W skład publikacji wchodzą: 1. Pomoce dydaktyczne do różnorodnego, wielokrotnego zastosowania; 2. Karty ćwiczeń; 3. Broszurka z propozycjami zabaw i gier. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Znam litery doskonale!. Darmowy odbiór w niemal 100 księgarniach. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.