Każdy, kto chce pisać gry, poza odpowiednią wiedzą teoretyczną i idealnymi pomysłami, powinien posiadać ergonomiczne umiejętności korzystania z progresywnych narzędzi służących do tego celu. W czasach, gdy napisanie i pokazanie światu nowej gry jest poważnym projektem angażującym wielu profesjonalistów z różnych branż, projektant doświadczeń interaktywnych musi podejmować sporo znacznych decyzji na dość wczesnych etapach rozwoju gry. Ważna jest dodatkowo umiejętność prototypowania i przekazywania pozostałym członkom zespołu swych koncepcji projektowych. To wszystko sprawia, iż prowadzenie projektu, którego celem jest napisanie dobrej gry, jest zadaniem niełatwym i pełnym wyzwań.
Ta książka jest przeznaczona dla osób, które chcą projektować i programować gry. Przedstawiono tu kilka poręcznych teorii projektowania gier i praktyk pomocnych w rozwijaniu i ulepszaniu pomysłu na projekt. Znalazło się tu dodatkowo dużo wskazówek dotyczących programowania gier jako takiego. Widocznym elementem książki jest opis procesu opracowywania prototypów dla różnych gatunków gier. Każdy z omówionych przykładów uwzględnia prędkie metody przechodzenia od koncepcji do działającego prototypu cyfrowego. W publikacji tej wykorzystano silnik gier Unity i język programowania C#. To wszystko sprawia, iż maksymalnie usprawnia ona nabycie wiedzy i umiejętności, które docenia każdy mistrzowski projektant gier!
W tej książce pomiędzy innymi:
czterowarstwowa struktura programowa i iteracyjny proces projektowania
programowanie w języku C#
zasady testowania gier i rozwiązywania problemów projektowych
praca w środowisku Unity na nowoczesnym poziomie
przykłady prototypów gier i materiały szkoleniowe
Jaki pomysł dziś wcielisz w grę?
O autorze
JEREMY GIBSON BOND jest nauczycielem akademickim na Uniwersytecie Michigan, uczącym projektowania i tworzenia gier kompterowych w ramach jednego z najkorzystniejszych na świecie programów związanych z tą dziedziną (http://gamedev.msu.edu). W latach 2009 - 2013 wykładał na Wydziale Mediów Interaktywnych i Gier w Szkole Sztuk Kinowych (USC's School of Cinematic Arts) znajdującej się na pierwszym miejscu listy placówek szkolnych prowadzących programy projektowania gier. Zasiada w katedrze edukacji i postępu festiwalu gier IndieCade i niejednokrotnie przemawia na zjazdach projektantów gier (Game Developers Conference). Jeremy współpracował z firmami Electronic Arts/Pogo.com, Walt Disney Imagineering i Maxis. Zdobył tytuł magistra technice rozrywkowej (Master of Entertainment Technology) na Uniwersytecie Carnegie Mellon.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Projektowanie gier przy użyciu środowiska unity i języka c#. od pomysłu do gotowej gry. wydanie ii - jeremy gibson bond. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.