Wspomnienia konstruktora samolotow PZL-23 Karas i PZL-46 SUM, wspolpracownika brytyjskich ekskluzywni lotniczych Westland, de Havilland i Hawker Siddeley. Karasie A zaczely wchodzic do uzytku w jednostkach w polowie 1936 r., ale juz pod koniec roku zaczeto je zastepowac Karasiem B, wersje wczesniejsza zas zaczeto przesuwac do szkolnictwa.
Jesli chodzi o projekt nastepcy Karasia, to myslalem typowo o skasowaniu podkadlubowej kolyski, ktorej opor zmniejszal wyczyny (osiagi) samolotu, a poza tym zawsze wydawalo mi sie, ze dla tego typu samolotu wystarczy zaloga skladajaca sie z dwoch osob.
Nasze wladze lotnicze trzymaly sie jednak uparcie trzyosobowej zalogi, Hirszbandt zas celownika, pozostalo mi wiec przyjecie rozwiazania kompromisowego: na czas lotu kolyska miala byc schowana, wysuwac miano ja jedynie na krotki czas podczas nalotu na cel.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Z zakopanego na stag lane. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.