Motorowery to szczególnie ważne pojazdy w naszej historii! Choć dziś jeździmy progresywnymi samochodami lub prędkimi motocyklami, to właśnie poczciwe Komary, Romety czy importowane Jawki były dla większości z nas początkiem przygody z motoryzacją. Pierwszym pojazdem silnikowym, którym jeździliśmy.
Przedwojenna historia to krajowe „setki", które były ówczesnymi motorowerami. Pamiętne marki: SHL, Podkowa, Niemen, Perkun, Wul-Gum oraz spora gama pojazdów zagranicznych. Powojenna historia motorowerów rozpoczęła się zaś w 1956 roku od modeli Ryś i Żak. Niedługo po nich pojawiły się pierwsze Komary. W kolejnych latach to właśnie motorowery były najliczniej stworzonymi pojazdami silnikowymi w naszym kraju. Każdego roku na rynek trafiało ich 150–200 tysięcy. Krajową produkcję wspierał import między innymi takich marek jak Simson czy Jawa.
W latach 60. XX wieku na naszych drogach królowały Komary w różnych wersjach. Lata 70. I 80. Należały do Rometów, z ich największą gwiazdą, czyli motorynką.
Rola motorowerów w historii motoryzacyjnej i społecznej naszego kraju była ogromna. Z jednej strony były wyjątkowo {pomocn|przydatn)ymi pojazdami w gospodarstwach wiejskich, z drugiej – marzeniem nastolatków mieszkających w miastach. A pomiędzy nimi ogromna lista celów, do jakich używano motorowerów oraz masa przygód, jakich dostarczały.
A tak na marginesie, jakim motorowerem Ty jeździłeś???
ISBN: 9788377313060
Kod paskowy: 9788377313060
Autorzy: Szczerbicki Tomasz
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 30647
Miejscowość: Czerwonak
Liczba stron: 392
Oprawa: Twarda
PKWiU: 58.11.1
Format: 22.0x22.0cm
Głębokość (mm): 32
Waga: 1.235
Język oryginału: polski
Języki: polski
Wiek: 15-99 lat
Grupa towarowa: Książka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Motorowery w PRL - Tomasz Szczerbicki. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.