Funkcjonowanie dziecka w systemie wartości kulturowych i jego swoista emancypacja we współczesnym świecie sprowadzają się do poszukiwania strategii edukacyjnych, eksponujących z jednej strony potrzebę posiadania przez jednostkę nadrzędnej aksjologicznej filozofii życia, natomiast z drugiej umożliwiających racjonalne uczestniczenie w życiu określonej wspólnoty społecznej (wspólnot; oparte na własnym doświadczeniu, przeżywaniu i zaspokajaniu typowej dla tego wieku ciekawości świata.
Zagadnienia te w odczytaniach właściwych pedagogice oraz etnologii i antropologii kulturowej stały się przedmiotem studiów teoretycznych i analiz empirycznych podjętych w kolejnym tomie poświęconym wspólnemu obszarowi badań, jakim jest wychowanie dziecka: między tradycją a współczesnością.
W trzech częściach pracy (1) Wychowanie i edukacja dziecka w perspektywie historyczno-etnologicznej, (2) Ku godności i podmiotowości wyzwania i zadania współczesnego wychowania i (3) Dorastanie dziecka obrazy literackie i filmowe autorzy poszczególnych opracowań zwracają szczególną uwagę na dotychczasowe doświadczenia, problemy i inspiracje i perspektywy w zakresie badań dziecka i dzieciństwa.
Tytuł Wychowanie dziecka między tradycją a... Autorzy Grzegorz Błahut, Ewa Ogrodzka-Mazur, Ruman Natali Wydawnictwo Adam Marszałek EAN 9788377809679 ISBN 9788377809679 Kategoria Literatura, Poradniki liczba stron 235 Format 223x157x14 mm Rok wydania 2021 Oprawa broszurowa
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wychowanie dziecka między tradycją a. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.