Na przestrzeni wieków Japonia wykształciła szereg wzorców męskości, które odzwierciedlały bieżące realia społeczne, sytuację polityczną, panującą modę, a także etap rozwoju kultury. W połowie XX stulecia siłę kraju, który podniósł się z powojennej ruiny i sięgał po tytuł globalnego mocarstwa, stanowili salarymani: schludni pracownicy umysłowi, gotowi poświęcić czas wolny i rodzinę w imię firmy.
Jednak w przeciągu pół wieku ów ideał był wielokrotnie kontestowany, co zaowocowało wykształceniem się innych, niekiedy skrajnych koncepcji męskości, opartych na takich wartościach, jak opiekuńczość, dbałość o urodę, a nawet aseksualność.
Książka pokazuje najważniejsze koncepcje męskości w Japonii wykształcone w latach 1950-2021, przyczyny ich sformułowania i ich występowanie w przestrzeni publicznej, w postaci reklam telewizyjnych i magazynów modowych.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zmiany w wizerunku męskości w japonii w latach 1950-2021. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.