Buyer Persona – a jeśli nie jest tym, co myślisz Rosnące zainteresowanie tą koncepcją doprowadziło do licznych nieporozumień i wypaczonego pojmowania sposobu tworzenia, wykorzystywania i wydajności Buyer Persony.
Chodzi w niej o przypasowanie produktu i technik marketingowych do rzeczywistych potrzeb klientów, a nie – choć obecnie robi to sporo osób – o budowę sztucznego profilu nieprzeciętnego klienta docelowego. Nie zgaduj – pytaj W erze Big Data, kiedy uwaga marketerów nakierowana jest z zasady na analizę logowań na www i kliknięć w social mediach czy na budowę ankiet online, z których próbują wyczytać tendencje zakupowe swoich klientów, Adele Ravella proponuje podejście jakościowe, które opiera się na przeprowadzaniu bezpośrednich wywiadów z obecnymi i potencjalnymi klientami.
Na zadawaniu właściwych pytań, uważnym słuchaniu odpowiedzi, a także wyciąganiu wniosków z historii osób, które zdecydowały się na nasz produkt albo wręcz przeciwnie – miały zastrzeżenia co do współpracy z nami albo w ogóle zrezygnowały z transakcji.
Ravella opracowała pięć takich obszarów (Rings of Buying Insight), w których należy zadawać klientom pytania, żeby uzyskać jak najwięcej informacji. Tak zbudowana Buyer Persona, oparta na autentycznych historiach autentycznych klientów, pozwala uchwycić rzeczywiste kryteria i poznać sposób myślenia, pragnienia i motywy, które skłaniają odbiorców do zakupu danego rozwiązania.
A typowo pozwala uniknąć przykrych konsekwencji, jakie niesie ze sobą niesłuchanie swych klientów. Czego m.in. Dowiesz się, czytając tę książkę? jak prowadzić rozmowy, zbierać i analizować informacje i na ich podstawie budować staranne, trójwymiarowe profile prawdziwych klientów jak rozróżniać zapotrzebowania przeróżnych grup klientów i na tej podstawie produkować różnorodne Buyer Persony, dzięki którym osiągniesz zakładane cele biznesowe jak zastosować wiedzę zdobytą w trakcie konwersacji z klientami do powiększenia sprawności działań marketingowych i sprzedażowych jak zbudować Buyer Persony bez kolosalnych nakładów pieniędzy, czasu i pracy a głównie w jaki sposób „wejść w umysł” swojego klienta, aby móc tworzyć produkty, których on potrzebuje!
*** Jak zrozumieć zachowania i potrzeby klientów biznesowych? Po prostu ich słuchaj. Po przeczytaniu książki Adele Revelli dowiesz się, jak to zrobić i jak zastosować tę wiedzę w działaniach marketingowych.
Buyer Persona to mocne narzędzie, które pozwoli ci poznać perspektywę klientów i prowadzić komunikację, jakiej oni oczekują. Justyna Kosuniak, Katarzyna Matuszewska-Jagiełło stosują w praktyce metodykę Buyer Persona Institute, JuKa – Jasny Przekaz Z mojego doświadczenia wynika, że większość marketerów tak naprawdę nie wie, jak produkować Buyer Persony dla swoich organizacji.
To krytyczny komponent, którego w większości przedsiębiorstw brakuje lub który jest robiony w całości źle. Nie pozwól, by stało się tak także w twojej firmie. Zakup tę książkę i już dziś zastosuj opisaną w niej strategię w swojej organizacji.
Joe Pulizzi, założyciel Content Marketing Institute i autor książki Epic Content Marketing Dogłębne poznanie potrzeb klientów i zbudowanie Buyer Person odmieni twój biznes! Przedsiębiorstwa, które poświęcają czas na zrozumienie swych klientów, unikają pułapki, jaką jest sprzedaż niewłaściwych produktów niewłaściwym ludziom w niewłaściwym czasie.
Zrozumiesz, że służąc klientom pomocą i przekazując im znaczne dla nich informacje — zamiast marketingowego slangu — możesz tylko zyskać. Kupujący będą chcieli kupować od ciebie i dzielić się twoimi pomysłami z innymi.
Szybciej przekonasz ludzi do przeprowadzenia transakcji, a ponadto kupujący będą skłonni zapłacić ci więcej. David Meerman Scott, autor światowych bestsellerów świeże zasady marketingu i PR, a także Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach *** Adele Revella jest dyrektor generalną i założycielką Buyer Persona Institute oraz wiodącym na świecie autorytetem w zakresie budowy i wykorzystywania Buyer Person.
przez badania i warsztaty prowadzone poprzez jej Instytut metoda tworzenia Buyer Person stała się standardem dla tysięcy marketerów w setkach firm działających na całym świecie. Adele Revella jest istotnie popularną mówczynią, konsultantką i blogerką.
podczas swojej długiej kariery w marketingu poznała tę dziedzinę ze wszystkich stron: jako dyrektor, konsultantka, szkoleniowiec i przedsiębiorca. Tytuł Buyer Persona. Poznaj i zrozum decyzje zakupowe swych klientów Autor Adele Revella Tłumacz Marcin Kowalczyk Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380879911 ISBN 9788380879911 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 256 Rok wydania 2021 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Buyer persona. poznaj i zrozum decyzje zakupowe swoich klientów. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.