Ernst Bernheim (1850-1942) - badacz średniowiecznych doktryn historiozoficznych i właściwy twórca współczesnej metodyki historycznej, na którego dorobku - świadomie bądź nie - opiera się praca zawodowych historyków.
Edycja, zawierająca najczęściej jego listy do rodziców - ale też innego typu źródła z okresu dorastania - stara się odpowiedzieć m.in. Na pytanie o wpływ, jaki na tożsamość studenta i wreszcie karierę młodego badacza miał jego dom rodzinny.
Dajenieszablonowy wgląd w rozwój intelektualny dojrzewającego uczonego, który w korespondencji z rodzicami pisze nie tylko o swych naukowych sukcesach, ale i o perypetiach dnia codziennego. Ernst Bernheim (1850-1942) legte die Grundlagen der modernen Geschichtswissenschaft.
Auch heute noch greifen Historikerinnen und Historiker, bewusst oder unbewusst, auf seine Methodenlehre zurück. Die hier erstmals edierten Briefe an die Eltern und andere Dokumente des jungen Bernheims liefern Bausteine einer intellektuellen Biografie.
Sie lassen den Leser an der Entwicklung des Schülers und Studenten zum Gelehrten teilhaben, an der Rolle des Elternhauses, an ersten Erfolgen, aber auch Alltagssorgen und Nöten des späteren Universitätsprofessors.
****** Schoolboy, Student and Scholar. Ernst Bernheim in Self-documents 1865-1880 / Pennäler - Student - Privatdozent. Der Historiker Ernst Bernheim in Selbstzeugnissen 1865-1880 The book, containing mostly Bernheim's letters to his parents and other sources from his adolescents years, attempts to answer the question what influence his family home had on the identity of a young student and the career of a scholar.
It also gives a unique insight into intellectual development of a rising academic who, in his correspondence with parents, writes about his scholarly achievements and everyday problems. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Sztubak, student i uczony. ernst bernheim w egodokumentach 1865-1880 / pennäler - student - privatdozent. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.