Autorka w rozważaniach teoretycznych niezwykle słusznie łączy zagadnienie europeizacji (zwykle stosowane do charakterystyki procesów politycznych) z procesem komunikacji na przykładzie projektu Euranet Plus. Marta Jas-Koziarkiewicz podjęła się w swojej pracy bardzo ambitnego zadania. Za główny cel badawczy obrała sobie określenie roli podzielanych wartości i ram interpretacyjnych w audycjach radiowych. Szczegółowa analiza takiej kwestii to przedsięwzięcie wielowymiarowe i wieloaspektowe. Książka stanowi udaną próbę odpowiedzi na pytania o to, w jaki sposób jest wykonywana polityka informacyjna w Unii Europejskiej i jak media - w tym przypadku radio - są "dotykane" procesem europeizacji.
Autorka nie wykorzystuje tylko literatury, materiałów i źródeł zastanych, skądinąd nad wyraz obszernych i dobrze dostosowanych,jest oparte także na badaniach własnych autorki (wywiady z dziennikarzami PR realizującymi audycje w projekcie Euranet Plus; audycje radiowe przygotowane w ramach tego projektu; wypowiedzi odbiorców uzyskane podczas badań fokusowych). Mamy więc do czynienia z dziełem, które proponuje obszerną, aktualną i należycie opracowaną część empiryczną. Refleksja naukowo-badawcza nie jest ograniczona do metaanalizy zjawiska europeizacji funkcjonowania medium (w tym przypadku sieci Euranet Plus), lecz polega na prezentacji wniosków o charakterze użytecznym wynikających z empirycznych badań własnych. Na podstawie szerokiego przeglądu różnorodnych koncepcji w zakresie europeizacji autorka prezentuje także jej definicję, wyróżniając jej dynamikę (europeizacja jako cykl), wielokierunkowość i wielopoziomowość i adaptowalność (ewolucyjność), co stanowi ramę pojęciową dla jej pracy badawczej, której wynikiem jest publikacja.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Euranet Plus Europejski głos w twoim domu. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.